خودروی خورشیدی Aptera آماده عرضه در سال 2023

سونو موتورز، مستقر در آلمان، خودرویی می‌سازد که از طریق خورشید، پریز برق یا هر دو به طور همزمان شارژ می‌شود. برد خورشیدی این خودرو 70 مایل در هفته است، اگرچه باتری آن 190 مایل برد دارد. حداکثر سرعت آن 86 مایل در ساعت است.

تبلیغات

با NICE Enlighten XO سریع خود سرویس هوشمند بسازید

با این حال، Lanctot اشاره کرد که 70٪ از تمام سفرهای وسایل نقلیه بین 6 تا 12 مایل است. او گفت: «بنابراین خورشیدی می‌تواند یک راه‌حل بسیار عملی باشد، به همین دلیل است که شرکت‌هایی مانند Sono Motors و Squad Mobility وارد این تجارت می‌شوند.

او افزود که Aptera احتمالاً باید از اشتراک خودرو استفاده کند تا مصرف کنندگان را در معرض مفهوم حمل و نقل با انرژی خورشیدی قرار دهد.

زوایای بیش از حد

هنگامی که وسایل نقلیه Aptera وارد بازار شوند، ممکن است با مشکلات بیشتری روبرو شوند.

او اعلامیه Aptera مبنی بر تولید خودرو در سال جاری را “جاه طلبانه” خواند، به خصوص که اگر بخواهد به این هدف برسد، باید خیلی زود بودجه دریافت کند.

کمبود سرمایه

او ادامه داد: «از سوی دیگر، آپترا به سمت ظاهری کمتر سنتی و رادیکال تر رفته است. این طرحی است که کمتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد.

او توضیح داد: “شما باید وزن و اندازه وسیله نقلیه را کاهش دهید تا حتی از راه دور شانس استفاده از انرژی خورشیدی را داشته باشید.”

Squad دو وسیله نقلیه با انرژی خورشیدی می سازد – یک خودروی دو نفره با حداکثر سرعت 27 مایل در ساعت و یک خودروی چهار نفره با حداکثر سرعت 44 مایل در ساعت. برد خودروها 12 مایل در روز است.


Lex Hoefsloot، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Lightyear در بیانیه‌ای گفت: «اخیراً، ما یک لیست انتظار برای Lightyear 2 راه‌اندازی کردیم که منجر به اشتراک بیش از 40000 مشتری فردی شد و تقریباً 20000 پیش‌سفارش از صاحبان ناوگان داشتیم.

لایت یر لیست انتظار دومین مدل تولیدی خود، لایت یر 2 را باز کرده است. تا کنون، این شرکت به آرامی پرده را کنار می کشد تا نشان دهد خودرو چگونه خواهد بود. (اعتبار تصویر: Lightyear)


تبلیغات

با NICE Enlighten XO سریع خود سرویس هوشمند بسازید

اگر Aptera بتواند امسال تحویل SPEV ها را آغاز کند، ممکن است بخواهد آنها را در خارج از آمریکای شمالی تحویل دهد.

او افزود: «امیدواریم در هفته‌های آینده برخی سرمایه‌گذاری‌های کلیدی را انجام دهیم تا بتوانیم به Lightyear 2، یک وسیله نقلیه برقی خورشیدی مقرون‌به‌صرفه که برای مخاطبان گسترده‌تری در دسترس است، افزایش دهیم.»

هدف “جاه طلبانه”.

راب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی در گروه Enderle، یک شرکت خدمات مشاوره ای در Bend، Ore، گفت: “فناوری آنها تقریباً پخته شده است، اما تفاوت وزن و سست بودن نسبی طراحی آنها مشکلاتی را برای آنها در بازار ایجاد می کند.”

Enderle اظهار داشت که فناوری خورشیدی قبل از اینکه بتوان از آن برای تامین انرژی خودرویی که شبیه یک خودروی معمولی به نظر می‌رسد، به توسعه بیشتری نیاز دارد.

به عنوان مثال، فرانسه برنامه ای به نام vehicule san permis دارد که به رانندگان بدون گواهینامه اجازه می دهد تا وسایل نقلیه با استانداردهای ایمنی پایین تر را اداره کنند.

Lanctot توضیح داد: «نیسان لیف به دلیل برد محدودش در زمان عرضه با شک و تردید مواجه شد، اما جایگاه ثابتی در بازار پیدا کرد و همچنان محبوب است.

ابولصمید خاطرنشان کرد که سلول‌های فتوولتائیک دارای حداکثر راندمان تولید با زاویه نسبتاً باریک خورشید هستند. در زوایای شدیدتر، انرژی بسیار کمی تولید می کنند. از آنجایی که یک وسیله نقلیه معمولاً سطوح مسطح زیادی ندارد، سلول‌ها در همه نوع زاویه قرار دارند و خود وسیله نقلیه می‌تواند در موقعیت‌های بی‌نهایتی نسبت به خورشید باشد.

جونز به TechNewsWorld گفت: «امید بود که این مشتریان با نفوذ، ثروتمند و اولین کسانی که از آنها استفاده می‌کردند، تبدیل به مبلغان بشارت شوند تا به ایجاد آگاهی در مورد دسته خودروهای جدید کمک کنند.

این شرکت در یک انتشار خبری توضیح داد که در مکانی با نور خورشید بسیار بالا مانند کالیفرنیای جنوبی، یک راننده آمریکایی معمولی هرگز مجبور نیست به برق متصل شود، بر اساس میانگین روزانه 29 مایل.

در مکان هایی که در معرض نور خورشید متوسط ​​هستند، مانند نیویورک یا شیکاگو، رانندگان ممکن است نیاز داشته باشند حدود سه بار در سال به برق متصل شوند. با سرعت 13 مایل در ساعت، شارژ یک شبه باید 150 مایل طول بکشد.