دادگاه کنیا حکم می کند که متای والدین فیس بوک به دلیل شرایط غیرانسانی کاری قابل شکایت است

کوری کرایدر، مدیر فاکس گلو، در بیانیه ای گفت: «ما فکر می کنیم درست است که این محاکمه در کنیا، جایی که تخلفات رخ داده است، شنیده شود.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع


سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ در اوایل این هفته عرضه شد و گوشی‌های رده بالای این شرکت کره‌ای در هر سه مدل شاهد چند ارتقاء بودند. در مورد افزایش قیمت ها چطور؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

در اواخر سال 2021، آوارگان روهینگیا از فیس بوک برای 150 میلیارد دلار (نزدیک به 12400 کرور) شکایت کردند و مدعی شدند که این شبکه اجتماعی در جلوگیری از سخنان نفرت انگیز علیه آنها شکست خورده است.

متا با این استدلال که دادگاه محلی استخدام و روابط کار صلاحیتی بر آن ندارد زیرا نه در کنیا مستقر است و نه تجارت می کند، به دنبال خاتمه پرونده بود.

شرکت فعال حقوقی فاکسگلاو مستقر در بریتانیا که از این پرونده حمایت می کند، گفت که از این حکم “بسیار خرسند” است.

AFP در شراکت با متا در ارائه خدمات بررسی حقایق در آسیا-اقیانوسیه، اروپا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا مشارکت دارد.

قاضی گفت که این شرکت ها “طرفین مناسب” در این پرونده بودند و دادگاه اکنون قرار است در 8 مارس برای بحث در مورد چگونگی ادامه دادرسی تشکیل جلسه دهد.

اما قاضی دادگاه عالی، جاکوب گاکری، روز دوشنبه این درخواست را رد کرد.

شاکیان از دادگاه می خواهند که یک صندوق غرامت 200 میلیارد KES (نزدیک به 13250 کرور) برای قربانیان نفرت و خشونت تحریک شده در فیس بوک ایجاد کند.

این شکایت توسط یک مدیر سابق محتوا در سما، شرکتی که متا برای بازبینی پست‌های فیس‌بوک قرارداد دارد، تنظیم کرد و ادعا می‌کند که کارگران در کنیا در معرض شرایط غیرانسانی از جمله کار اجباری، دستمزد نامنظم و عدم حق عضویت در اتحادیه هستند.

روهینگیا، اقلیت عمدتا مسلمان، در سال 2017 توسط نیروهای امنیتی از میانمار به بنگلادش همسایه رانده شدند، در سرکوبی که اکنون تحت تحقیقات سازمان ملل درباره نسل کشی قرار دارد.

متا در مورد شرایط کاری مدیران محتوا که می‌گویند ساعت‌ها روی پست‌های نفرت‌انگیز و آزاردهنده تمرکز می‌کنند و توجه چندانی به رفاه آنها نمی‌شود، مورد بررسی قرار گرفته است.

نمی توان فوراً برای اظهار نظر با متا تماس گرفت.

این شرکت با شکایت دیگری در کنیا روبرو است که توسط دو فرد و یک گروه حقوقی مطرح شده است که غول فناوری را متهم به پاسخ ناکافی به محتوای نفرت‌انگیز در پلتفرم خود، به ویژه در رابطه با جنگ در منطقه Tigray شمالی اتیوپی می‌کند.

گاکری با اشاره به متا پلتفرم ها و متا پلتفرم های ایرلند گفت: یافته من این است که پاسخ دهنده دوم و سوم نباید از روند رسیدگی حذف شود.

عفو بین‌الملل کنیا نیز از این تصمیم استقبال کرد و گفت: این یک گام مهم است که اقتدار دادگاه‌های کنیا را برای حفاظت و اجرای حقوق اساسی بشر تضمین می‌کند.

دادگاهی در کنیا روز دوشنبه پیشنهاد شرکت مادر فیس بوک متا را برای توقف پرونده متهم به استثمار و شرایط بد کاری رد کرد.