داستان استارت آپی هند دست نخورده، نوآوری فناوری پر جنب و جوش، مرتبط: سی ویجایاکومار، مدیر عامل HCL Tech

ویجایاکومار افزود: “بدیهی است که نوعی کاهش در ارزش‌گذاری‌ها وجود دارد… اما اگر بگذریم، تصویر کلان برای بسیاری از چیزهای جدیدی که در بازار اتفاق می‌افتد بسیار پر جنب و جوش و مرتبط است. بنابراین، من در این مورد بسیار مثبت هستم.” .

پس از یک دوره رویایی و ارزش‌گذاری‌های سرسام‌آور در سال‌های گذشته، به نظر می‌رسد موج سرمایه‌گذاری خطرپذیر که اکوسیستم استارت‌آپ هند (سومین اکوسیستم بزرگ استارت‌آپ در جهان) را تعقیب می‌کند، رو به کاهش است. سرمایه‌گذاران که از نگرانی‌ها در مورد سودآوری، نقدینگی و مسائل حاکمیت شرکتی نگران شده‌اند، مراقب خود هستند، در حالی که اصلاحات بازار سهام، استارت‌آپ‌های تازه وارد شده در بورس را از بین برده است.

گزارش Tracxn می‌گوید که به نظر می‌رسد این بودجه از بالاترین سطح قبلی که در سه‌ماهه سوم 2021 مشاهده شده بود، کاهش یافته است، در حالی که حاکی از «اجماع عمده بازیگران بازار در مورد «زمستان تأمین مالی» یا کاهش اعتماد و تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها است. .

آن مدل در حال حاضر در حال تکامل است. او گفت: “شاید حدود 20 درصد از کارمندان ما از مکان های ما کار می کنند، و این تعداد از مکانی به مکان دیگر متفاوت است. ما فکر می کنیم که فقط اندکی افزایش می یابد، نه افزایش چشمگیر.” همان



منبع

به گفته سی ویجایاکومار، مدیر اجرایی HCL Technologies، داستان استارت‌آپ هند «دست‌نخورده» است و اصول نوآوری فناوری آن علی‌رغم نوسانات ارزش‌گذاری در فضای استارت‌آپ‌ها، همچنان زنده و مرتبط باقی می‌ماند. اظهار نظر مقام ارشد فناوری HCL هند در زمانی است که حجم سرمایه‌گذاری‌ها و سرمایه‌گذاری خطرپذیر در فضای استارت‌آپ‌ها کاهش یافته است، زیرا سرمایه‌گذاران از انجام چک‌های بزرگ در میان شرایط نامشخص بازار محتاط شده‌اند.

تا آنجا که به اروپا مربوط می شود، این شرکت هیچ تغییر اساسی در خط لوله یا تقاضای کلی ندیده است و “به عملکرد بسیار قوی خود ادامه می دهد”. ویجایاکومار در پاسخ به سوالی در مورد جدول زمانی که این شرکت قصد دارد نیروی کار خود را به دفتر بازگرداند، گفت که HCL Tech اولین مدل عملیاتی هیبریدی مجازی را دنبال می کند.

ویجایاکومار از HCL Tech در مصاحبه‌ای با PTI در پاسخ به سوالی در مورد ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها و اینکه آیا فضا به سمت بازنشانی احتمالی پیش می‌رود، گفت: «من کاملاً معتقدم که داستان استارت‌آپ هند، نوآوری‌های فناوری، محصولات و همه این‌ها ظاهر می‌شوند. هند، بسیار دست نخورده است».

این شرکت چشم انداز درآمد سال مالی 23 خود را در باند 12 تا 14 درصد حفظ کرد و به “تحرک قوی در بازار” اشاره کرد و گفت که در مورد مسیر رشد مثبت است. این شرکت انتظار دارد که در پایین ترین سطح حاشیه حاشیه EBIT هدایت شده (سود قبل از بهره و مالیات) بین 18 تا 20 درصد باشد.

“بنابراین هر جا که کار می تواند به صورت مجازی انجام شود، به مردم می گوییم که آن را به صورت مجازی ادامه دهند. ما در حال ایجاد یک مدل نامزدی هستیم که انتظار داریم آنها در یکی از مکان های ما باشند، شاید چند روز در ماه یا در برخی از موارد، چند هفته، “او گفت.

بر اساس گزارش سازمان صنعت Nasscom، سرمایه گذاری در استارتاپ ها به طور متوالی 17 درصد کاهش یافت و به 6 میلیارد دلار (حدود 47800 کرور) در دوره آوریل تا ژوئن رسید. طبق گزارش پلتفرم اطلاعاتی بازار Tracxn، کل سرمایه جذب شده توسط استارت آپ های هندی در سه ماهه ژوئن که به تازگی به پایان رسیده است، 33 درصد متوالی کاهش یافته و به 6.9 میلیارد دلار رسیده است.

ویجایاکومار اظهار داشت که این شرکت “در یک چرخه صعودی خوب” است و از اهرم های متعددی برای کاهش چالش های پیرامون حاشیه ها استفاده خواهد کرد. ویجایاکومار در مورد اینکه آیا جنگ روسیه و اوکراین تأثیری بر عملیات دارد یا خیر، گفت که این شرکت هیچ حضوری در این مکان ها، برای فروش یا تحویل ندارد.

او گفت: “ما در برخی از کشورهای مجاور مانند رومانی، لهستان… حضور داریم… بنابراین در آن کشورها مشکلی وجود ندارد، همه چیز خوب پیش می رود. ما هیچ تماس مستقیمی با روسیه یا اوکراین نداشتیم.”

ویجایاکومار در مورد اینکه آیا HCL Tech به فضای استارت آپی برای خرید نگاه می کند، با توجه به اینکه ارزش گذاری ها جذاب شده است، گفت: “همه چیز بستگی دارد… ما دائماً در بخش خدمات و محصولات به دنبال خریدهای مبتنی بر قابلیت هستیم. اگر ما چیز جالبی پیدا کنیم، ممکن است به آن نگاه کنیم.” HCL Technologies اخیراً افزایش 2.4 درصدی سود خالص خالص تلفیقی خود را برای سه ماه منتهی به ژوئن 2022 در 3283 کرور روپیه گزارش کرده است. درآمد شرکت مرکزی نویدا به 23464 کرور روپیه رسید که تقریباً 17 درصد بیشتر از دوره سال قبل بود.