دانشگاه هلند پول سایبری را با بهره پس می گیرد

یک دانشگاه هلندی که قربانی یک حمله بزرگ باج افزار شده بود، تا حدی پول دزدیده شده خود را پس گرفته است… در یک گزارش خبری روز شنبه آمده است که ارزش آن بیش از دو برابر شده است.

هکرها 200000 یورو (تقریباً 1.6 کرور) به صورت بیت کوین درخواست کردند.

دانشگاه ماستریخت جنوبی در سال 2019 مورد حمله سایبری بزرگی قرار گرفت که در آن مجرمان از باج‌افزار استفاده کردند، نوعی نرم‌افزار مخرب که داده‌های ارزشمند را قفل می‌کند و تنها زمانی می‌توان به آن دسترسی داشت که قربانی مبلغی باج پرداخت کند.

دی ولکسکرانت افزود: تحقیقات درباره هکرهای مسئول حمله به دانشگاه همچنان ادامه دارد.




منبع

پلیس هلند بخشی از باج پرداخت شده به حسابی متعلق به یک پولشویی در اوکراین را ردیابی کرد.

دادستان ها در سال 2020 حساب این مرد را که حاوی تعدادی ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بخشی از پول باج پرداختی ماستریخت بود، توقیف کردند.

این روزنامه می‌گوید: «وقتی پس از گذشت بیش از دو سال، بالاخره می‌توان آن پول را به هلند رساند، ارزش آن از 40000 یورو به نیم میلیون یورو افزایش یافت.

روزنامه De Volkskrant می‌گوید: «جنایتکاران صدها سرور ویندوز و سیستم‌های پشتیبان را رمزگذاری کرده بودند و از دسترسی 25000 دانشجو و کارمند به داده‌های علمی، کتابخانه و نامه جلوگیری کردند.

این روزنامه می‌گوید: «پس از یک هفته، دانشگاه تصمیم می‌گیرد به درخواست باند جنایتکار بپذیرد.

این تا حدودی به این دلیل بود که داده‌های شخصی در خطر از بین رفتن بود و دانش‌آموزان نمی‌توانستند در امتحان شرکت کنند یا روی پایان‌نامه‌های خود کار کنند.

دانشگاه ماستریخت اکنون 500000 یورو (تقریباً 4.1 کرور روپیه) را پس خواهد گرفت.

میشل بورگرز، مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه ماستریخت، گفت: «این پول به یک صندوق عمومی نمی رود، بلکه به صندوقی برای کمک به دانشجویانی که از نظر مالی در تنگنا هستند، می رود.