درخواست آمازون برای لغو جریمه 1.13 میلیارد یورویی توسط دادگاه ایتالیا به حالت تعلیق درآمد

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

از سوی دیگر، آمازون گفت FBA “یک سرویس کاملا اختیاری است” و اکثر فروشندگان شخص ثالث در آمازون از آن استفاده نمی کنند.

سال گذشته، ناظر رقابت ایتالیا حکم داد که آمازون از موقعیت غالب خود در بازار ایتالیا برای خدمات واسطه گری در بازارها استفاده کرده است تا از پذیرش خدمات لجستیکی خود توسط فروشندگان فعال در آمازون حمایت کند.

دادگاه اداری ایتالیا TAR del Lazio اعلام کرد که در انتظار صدور حکم از سوی دادگاه دادگستری اتحادیه اروپا در مورد این پرونده، حکم را به حالت تعلیق درآورده است.

پس از اعمال این جریمه، آمازون گفت که با تصمیم تنظیم کننده ایتالیا “به شدت مخالف است” و درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

در همین حال، این مقام گفت آمازون با استفاده از دسترسی FBA به مجموعه ای از مزایای انحصاری، از جمله برچسب Prime، که به افزایش دید و افزایش فروش در آمازون کمک می کند، گره خورده است.

یک منبع حقوقی گفت که دادگاه اتحادیه اروپا ممکن است قبل از تابستان آینده در مورد پرونده جاری تصمیم بگیرد.

سازمان دیده بان از اظهار نظر خودداری کرد.

این سخنگوی در بیانیه ای گفت: “بیش از نیمی از فروش سالانه در آمازون در ایتالیا از شرکت های کوچک و متوسط ​​انجام می شود. ما 20000 شرکت کوچک ایتالیایی داریم که در آمازون به فروش می پردازند، از جمله فروشندگانی که خودشان حمل و نقل را مدیریت می کنند و ما دائما برای حمایت از رشد آنها سرمایه گذاری می کنیم.”

یکی از سخنگویان آمازون تکرار کرد که این شرکت به شدت با تصمیم سازمان رقابت ایتالیا (ICA) مخالف است و به تاکید بر موضع خود در طول مراحل قانونی ادامه خواهد داد.

© تامسون رویترز 2022


این گروه آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد: وقتی فروشندگان FBA را انتخاب می کنند، این کار را انجام می دهند زیرا از نظر قیمت کارآمد، راحت و رقابتی است.

متعاقباً یکی از بالاترین مجازات ها را برای یک غول فناوری آمریکایی در اروپا اعمال کرد.

آمازون از ارتباط فروشندگان شخص ثالث با لیبل پرایم با پیشنهادهایی که توسط FBA مدیریت نمی شود، جلوگیری می کند.

دادگاهی در ایتالیا تصمیم در مورد درخواست غول تجارت الکترونیک آمازون برای لغو جریمه بی سابقه 1.13 میلیارد یورویی (نزدیک به 9300 کرور روپیه) که توسط ناظر ضد انحصار ایتالیا به اتهام سوء استفاده از تسلط بر بازار وضع شده بود را به حالت تعلیق درآورد.