درخواست تجدید نظر اپل علیه تحقیقات در مورد بازی های ابری و تسلط مرورگرهای موبایل توسط سازمان دیده بان بریتانیا

غول های فناوری ایالات متحده، از جمله مالک گوگل، آلفابت و اپل، توجه فزاینده ای را از سوی تنظیم کننده های رقابت در بروکسل، لندن و جاهای دیگر جلب می کنند.

CMA در بیانیه ای ایمیلی گفت: “ما این تحقیق را آغاز کردیم تا مطمئن شویم که مصرف کنندگان بریتانیا انتخاب بهتری از خدمات وب تلفن همراه دارند و توسعه دهندگان بریتانیا می توانند در محتوا و خدمات نوآورانه موبایل سرمایه گذاری کنند.”

در نوامبر 2022، CMA گفت که پاسخ‌ها به مشاوره در ژوئن نشان می‌دهد که «پشتیبانی قابل توجه» برای تحقیقات کاملتر در مورد این موضوع و اینکه اپل چگونه بازی‌های ابری را از طریق فروشگاه برنامه خود محدود می‌کند، نشان می‌دهد.

سارا کاردل، مدیر اجرایی موقت CMA در آن زمان در بیانیه‌ای گفت: «بسیاری از کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان وب در بریتانیا به ما می‌گویند که احساس می‌کنند به دلیل محدودیت‌های تعیین‌شده توسط اپل و گوگل مانع شده‌اند».

وکلای نمایندگی اپل در اطلاعیه‌ای که روز جمعه به دادگاه تجدیدنظر رقابت ارسال شد، گفتند که تحقیقات CMA باید بررسی شود. در استدلال خود، وکلا گفتند که CMA الزامات زمان‌بندی مرتبط با شروع تحقیقات را از دست داده است.

پرونده در دادگاه استیناف نشان داد: “اپل به دنبال 1) دستور لغو تصمیم MIR است. 2) اعلامیه ای مبنی بر اینکه تصمیم MIR و تحقیقات بازار که ظاهراً با استناد به آن آغاز شده است، نامعتبر است و هیچ اثر قانونی ندارد.”

غول فناوری اپل علیه تحقیقات ناظر رقابت بریتانیا در مورد تسلط مرورگرهای تلفن همراه خود در بازار بازی های ابری درخواست تجدید نظر داده است.

در پاسخ به درخواست تجدیدنظر، CMA روز جمعه گفت که از موضع خود دفاع خواهد کرد و به پیشرفت کار خود مطابق با جدول زمانی قانونی ادامه خواهد داد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

به گفته وب سایت دادگاه تجدید نظر رقابت، قرار است جلسه مقدماتی در این باره در روز سه شنبه برگزار شود.

نوامبر گذشته، سازمان رقابت و بازار (CMA)، تنظیم‌کننده رقابت بریتانیا، تحقیقات کاملی را در مورد بازی‌های ابری و مرورگرهای موبایل در مورد نگرانی‌ها در مورد محدودیت‌های اپل و گوگل، سازنده آیفون، آغاز کرد.