دریچه خطی و کاربرد آن برروی دریچه اسلات موسسه فنی مهندسی مشایخی

دریچه خطی و کاربرد آن برروی دریچه اسلات موسسه فنی مهندسی مشایخی

برای زاویه های مختلف محیط، دریچه های مختلفی نیز تولید و عرضه می شوند. موسسه فنی مهندسی مشایخی، مجری ساخت و نصب دریچه های تنظیم هوا می باشد. احساس نیاز مبرم به تولید این محصولات، خودکفایی و عدم وابستگی به تولیدات کشورهای دیگر دلیل تأسیس این موسسه فنی به صورت غیر رسمی در سال۱۳۹۷ می باشد. موسسه فنی مهندسی مشایخی با تلاش تیمی مجرب تأسیس گردید.در حال حاضر این موسسه با دستیابی به تجربه های فراوان، تنها تولید کننده دریچه های استیل و مدرن ،با تضمین کیفیت در ایران می باشد. دریچه های خطی اسلوت یا اسلات حتی به شکل قوس دار، متناسب با انحنای موجود در سقف، قابل تولید و نصب می باشد.

  • این موضوع کاملا سلیقه ای بوده و متناسب با نوع نیاز شما از تعداد اسلات های مختلفی دریچه اسلوت استفاده می شود.
  • علاوه بر این ، قرار دادن دریچه شکاف دار با انحنا یک موضوع تخصصی است و افراد غیر معمول با دنده غیر معمول نمی توانند بدون درد آن را قرار دهند.
  • این دریچه را می توان با در نظر گرفتن مکانی که می خواهیم دریچه را در آن نصب کنیم به دو صورت یک سر بسته و دو سر بسته استفاده نمود.
  • دریچه های اسلوت معمولاًً تا 8 اسلوت تولید می شوند؛ اما افزایش اسلوت ها تا 10 عدد نیز ممکن می باشد.
  • دریچه اسلات از لحاظ تعداد شیار دارای تنوع تا 10 اسلات بوده و فاصله بین هر شیار بین 2 الی 2.5 میلی‌متر است.

پلنیوم باکس یک محصول نسبتا جدید است که به سبب ساخت منحصر به فردی که دارد برای هوادهی یکنواخت و استاندارد استفاده می شود. این محصول با توجه به روش ساختی که دارد کاربرد تزئیناتی پیدا کرده و سبب زیباسازی فضاهای داخلی نظیر ساختمان های مسکونی، ادارات، هتل ها و مکان های تجاری می شود. جعبه پلنیوم منجر به تعادل در فشار هوا شده و پخش هوا را کاملا تدریجی و مناسب انجام می دهد. در ادامه این مطلب با طراحی پلنیوم باکس و مزایای استفاده از آن آشنا خواهیم شد. اکثر دریچه‌های چرخشی از فولاد گالوانیزه ساخته شده اند، اما اگر می خواهید از آلومینیوم یا پلاستیک ساخته شوند، می‌توانید آن را سفارش دهید. برخی از دریچه‌های چرخشی ترکیبی از دو ماده با بدنه از فولاد گالوانیزه و تیغه های ساخته شده از آلومینیوم هستند.

دریچه اسلوت | دریچه اسلات

دریچه‌های جهت دار استاندارد از آلومینیوم ساخته شده اند، اما اگر گزینه ارزان‌تری می‌خواهید، می‌توانید از دریچه‌های فولاد گالوانیزه استفاده کنید. دمدل های فولادی گالوانیزه بسیار رایج هستند اما احتمال زنگ زدگی آنها بیشتر است، علاوه بر این، حمل آن‌ها سنگین‌تر است. دریچه‌های جهت دار تقریباً در همه جا یافت می شوند، به خصوص در ساختمان های اداری و مراکز خرید. شرکت های تولید کننده دریچه اسلوت تمام اطلاعات مربوط به این محصول را در اختیار خریداران قرار می دهد. ساختار دریچه اسلوت موجب می شود که بدون واسطه به کانال متصل نمی شود و حتما نیاز به بخشی به نام باکس پلنیوم دارد. دریچه‌های خطی آلومینیومی با طراحی خاص برای معماری مدرن و دکوراسیون داخلی.

دریچه‌های هوای خطی با شمایل ظاهری خطی ممتد و ادامه‌دار خود این نام را به خود اختصاص داده و معماران از آن‌ها در ساختمان‌سازی به خوبی کمک خواهند گرفت. زیبایی خاص این دریچه در طراحی داخلی ساختمان تاثیر زیادی داشته و قابلیت همزمان از چند زاویه پرتاب هوا نیز از دیگر مزایای دریچه اسلات است. محیط خارجی دریچه اسلوت بصورت یک قاب خطی و بلند، طراحی و ساخته می شود. به همین ترتیب اگر دو تیغه بین آن اضافه شود دریچه سه اسلوت ساخته میشود. تعداد این اسلوتها در این دریچه ها تا ده عدد میتواند طراحی و ساخته شود.

اشکال مختلف دریچه هوا

به علاوه دریچه های اسلوت بر اساس تعداد اسلوت یا شیار، در انواع مختلفی تولید می شوند. دریچه های اسلوت معمولاًً تا 8 اسلوت تولید می شوند؛ اما افزایش اسلوت ها تا 10 عدد نیز ممکن می باشد. پلنیوم باکس یکی از تجهیزات ضروری به منظور افزایش قدرت هوا دهی انواع دریچه های اسلوت می باشد و در واقع هر مدل دریچه اسلوت، پلنیوم باکس ویژه ای مختص به خود دارد. دریچه اسلوت عموما بین یک تا هشت اسلوت سفارش گذاری و تولید می گردد و در صورت نیاز با تعداد بالاتر اسلوت نیز قابل تولید می باشد. به دلیل وجود پره های قابل تنظیم در دریچه های اسلوت الگوی پرتاب هوای خروجی از اینگونه دریچه ها قابل تنظیم است.

کاربرد عایق در طراحی و ساخت این محصول منجر به بهبود عملکرد آن شده است. در طراحی این محصول از لبه های نگهدارنده استفاده شده است که کاربرد آنها را آسان تر می کند. معمولا برای ایجاد ارتباط بین پلنیوم باکس و سقف کاذب از کانال های انعطاف پذیری مثل کانال یالوله فلکسی خرطومی استفاده می شود. باکس پلنیوم همانطور که از نام آن مشخص است یک جعبه است که به منظور ترکیب هوا مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مختلفی از دریچه های اسلوت موجود می باشد که متناسب با کاربرد و همینطور محل نصب و البته نیاز مشتری استفاده می شوند. دریچه هوای اسلات به عنوان یک دریچه هوا در بخش انتهای سیستم تهویه و بعد از پلنیوم باکس قرار گرفته و وظیفه ادغام هوای موجود با هوای تازه درکنار پخش مطبوع آن را بر عهده دارد. طی این مقاله به بررسی دریچه اسلات پرداخته شده و جهت آشنایی با دریچه اسلات تا انتهای این مطلب با سایت تهویه نظری همراه باشید.