دستور Google CCI «تغییر فاجعه‌بار» را به همراه خواهد داشت: شرکت‌های اینترنتی هندی امیدوارند که SC از حکم ضدتراست حمایت کند

CCI در 20 اکتبر سال گذشته از گوگل خواسته بود تا به کاربران گوشی های هوشمند در پلتفرم اندروید اجازه دهد برنامه ها را حذف کنند و به آنها اجازه دهد موتور جستجوی دلخواه خود را انتخاب کنند.

استدلال CCI توسط دیوان عالی مورد بررسی قرار گرفته است و اعلام کرده است که هیچ دلیلی برای تداخل با دستور CCI در مرحله موقت وجود ندارد. راه حل های گسترده CCI فراتر از اروپا است و گوگل را مجبور می کند تا روش تجارت خود را تغییر دهد. این بازارها را برای رقبای گوگل باز خواهد کرد که مدت هاست به دلیل تسلط این غول فناوری بر اکوسیستم اندروید به حاشیه رانده شده اند.”

در 20 اکتبر سال گذشته، CCI علاوه بر اعمال جریمه شدید برای گوگل، همچنین به شرکت بزرگ اینترنتی دستور داد تا از اقدامات مختلف تجاری ناعادلانه خودداری کند.

رگولاتوری که بیش از سه سال پیش پس از انجام تحقیقات دقیق، این دستور را تصویب کرد، همچنین از گوگل خواسته است که رفتار خود را در یک جدول زمانی مشخص اصلاح کند.

“از آنجایی که دادگاه عالی در پایان استدلال های نابخردانه گوگل را رد کرد. امروز یک گام بسیار مهم در راستای رهایی هند از بردگی دیجیتالی است که گوگل در 15 سال گذشته بر هندی ها تداوم بخشیده است، و این لحظه مناسب برای همه هندی ها – مصرف کنندگان است. روهان ورما، مدیرعامل و مدیر اجرایی MapMyIndia در بیانیه‌ای گفت: رسانه‌ها، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، OEM‌ها، صنعت و دولت – برای ایجاد اکوسیستم بومی Aatmanirbhar خود گرد هم آییم.

راکش دشموک، بنیانگذار و مدیر عامل Indus OS گفت: تصمیم SC منجر به تغییر فاجعه بار در اکوسیستم تلفن های هوشمند هند و بهبود و افزایش نفوذ دیجیتال در کشور ما خواهد شد.

CCI که در آوریل 2019 تحقیق در مورد این پرونده را آغاز کرده بود، دستور داده است که سازندگان تجهیزات اصلی نباید از انتخاب از بین برنامه های اختصاصی Google برای از پیش نصب شده خودداری کنند و همچنین مجبور نباشند دسته ای از برنامه ها را از قبل بر روی خود نصب کنند. دستگاه های هوشمند

Shardul Amarchand Mangaldas & Co، Competition Law Practice، شریک، Naval Chopra گفت که تصمیم SC یک تصمیم برجسته در تاریخ حقوق قضایی قانون رقابت در هند و در سطح جهانی است.

شرکت ناوبری خانگی MapMyIndia که در دادگاه عالی نیز درخواستی برای گنجاندن آن در این پرونده ارائه کرده است، گفت که در دادگاه مورد بحث قرار گرفت که چگونه گوگل رقبایی مانند MapmyIndia را به دلیل اقدامات ضدرقابتی آنها که به مصرف کنندگان هندی آسیب می رساند، محروم کرد. توانایی انتخاب، و آسیب رساندن به اقتصاد هند و رقبای مانند MapmyIndia.

دادگاه عالی در مرحله بین‌الملل گفت، کافی است بگوییم که یافته‌های کمیسیون رقابت هند (CCI) علیه گوگل نه بدون صلاحیت قضایی بوده و نه از خطای آشکاری رنج می‌برد که مداخله آن را تضمین کند.

یک هیئت به ریاست قاضی دی. 1337 کرور جریمه توسط CCI برای آن تعیین شده است.

شرکت‌های اینترنتی هندی نسبت به یافتن فضای خالی برای برنامه‌های خود در دستگاه‌های اندرویدی ابراز خوش‌بینی کرده‌اند، زیرا گوگل نتوانست در دادگاه عالی از حکم NCLAT و CCI علیه غول اینترنتی تسکین یابد.

این دستور قرار بود از 19 ژانویه اجرایی شود.

در یک عقب‌نشینی برای Google، دیوان عالی حکم دادگاه تجدیدنظر قانون شرکت ملی (NCLAT) را تأیید کرده است که از اعطای توقف موقت برای اعمال جریمه روپیه‌ای خودداری می‌کند. 1337 کرور به غول فناوری ایالات متحده توسط تنظیم کننده رقابت به اتهام سوء استفاده از موقعیت غالب خود در اکوسیستم دستگاه تلفن همراه اندروید.

“ما خوشحالیم که میلیون ها کاربر هندی اکنون انتخابی برای تجربه فروشگاه برنامه ما دارند، بدون هیچ محدودیتی. سیستم عامل Indus بیش از یک دهه است که روی فروشگاه برنامه خود کار می کند، که برای مطابقت با ترجیحات هندی ها طراحی شده است. دشموک گفت.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع