دستگاه پوشیدنی انعطاف پذیر جدید می تواند داده های سلامت را با تقلید از مغز انسان تجزیه و تحلیل کند

از این رو، در مطالعه جدید، هدف تیم طراحی تراشه‌ای بود که نه تنها می‌تواند داده‌ها را از چندین حسگر زیستی جمع‌آوری کند، بلکه با استفاده از هوش مصنوعی درباره سلامت فرد نیز نتیجه‌گیری کند. با یک ساعت هوشمند، همیشه یک شکاف وجود دارد. سیهونگ وانگ، دانشمند مواد و استادیار مهندسی مولکولی، گفت: ما چیزی می‌خواستیم که بتواند به تماس بسیار صمیمی دست یابد و حرکت پوست را در خود جای دهد. وانگ همچنین یکی از نویسندگان مطالعه منتشر شده در Matter است.

محققان همچنین کارایی این دستگاه را آزمایش کرده و از آن برای تجزیه و تحلیل داده های الکتروکاردیوگرام (ECG) یا فعالیت الکتریکی قلب استفاده کرده اند. آنها دستگاه را آموزش دادند تا داده ها را به چهار نوع طبقه بندی کند و دریافتند که تجزیه و تحلیل دقیقی از خم شدن یا نبودن تراشه ارائه می دهد.



منبع

اینجاست که می توان از پتانسیل هوش مصنوعی برای پر کردن شکاف استفاده کرد. یادگیری ماشینی می تواند به شناسایی الگوها در مجموعه داده های پیچیده کمک کند. با این حال، ارسال اطلاعات از یک دستگاه به یک مکان متمرکز هوش مصنوعی به اندازه کافی کارآمد و انرژی بر نیست.

این تیم تصمیم گرفته است از پلیمرهایی استفاده کند که می توانند برای ساخت نیمه هادی ها و ترانزیستورهای الکتروشیمیایی استفاده شوند و همچنین کاملاً انعطاف پذیر و کشسان هستند. آنها پلیمرها را در دستگاهی جای داده اند که پردازش داده ها را از طریق هوش مصنوعی امکان پذیر می کند. این تراشه که محاسبات نورومورفیک نام دارد، کمتر شبیه کامپیوتر و بیشتر شبیه مغز انسان عمل می کند. به این ترتیب می تواند اطلاعات را به صورت یکپارچه ذخیره و تحلیل کند.

محققان دانشگاه شیکاگو با ادغام فناوری پوشیدنی با هوش مصنوعی، دستگاه انعطاف پذیری را توسعه داده اند که داده ها و فرآیندهای سلامت را با تقلید از عملکرد مغز انسان ثبت می کند. امروزه طیف وسیعی از بندهای تناسب اندام پوشیدنی و سایر وسایل بهداشتی در بازار وجود دارد. با این حال، بسیاری از آنها قادر به انجام تجزیه و تحلیل پیچیده از اندازه گیری های پایه بیمار و سیگنال های نقطه ای بیماری نیستند.