دنباله دار K2 نزدیک ترین فاصله را به زمین دارد، اما نمایش آسمانی هنوز به پایان نرسیده است

اما، طبق گزارش دیگری، انتظار می‌رود که ما همچنان فرصتی برای مشاهده اجمالی درخشان‌تر از دنباله‌دار در اواخر سال جاری داشته باشیم. دنباله دار K2 به سمت خورشید می رود و در ماه دسامبر به ستاره یا نقطه حضیض نزدیک خواهد شد. با نزدیک شدن به خورشید، این دنباله دار احتمالاً گرم می شود و درخشان تر می شود. این ممکن است دنباله دار را در محدوده دوربین های دوچشمی متوسط ​​قرار دهد که می توانید برای رصد آن استفاده کنید.

دنباله‌دار با نام C/2017 K2 (PANSTARRS) یا K2، اولین بار توسط تلسکوپ بررسی پانورامیک و سیستم واکنش سریع (PanSTARRS) در سال 2017 زمانی که در قسمت‌های بیرونی منظومه شمسی قرار داشت، مشاهده شد. هنگامی که این دنباله دار در این هفته از کنار زمین گذشت، همانطور که توسط EarthSky فاش شد، می توان آن را از طریق تلسکوپ های آماتور بزرگ مشاهده کرد. با این حال، با توجه به فاصله ای که از ما داشت، با وجود اندازه انبوهش نمایش درخشانی ارائه نکرد.

حضیض قرار است در 19 دسامبر اتفاق بیفتد، اما هنوز مشخص نیست که آیا همانطور که انتظار می رود واکنش نشان دهد یا خیر. مشخص نیست که گرمای خورشید چگونه روی دنباله‌دار تأثیر می‌گذارد و آیا حتی به نقطه‌ی اصلی می‌رسد یا خیر. تاکنون مشاهده شده است که این دنباله دار با حرکت به سمت منظومه شمسی درونی درخشان تر می شود.


برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

تریلر فصل دوم Masaba Masaba: Mother-Daughter Duo Struggle to Balance Hustle, Heart

FCC می گوید حذف دنده های هواوی و ZTE از شبکه مخابراتی ایالات متحده به 3 میلیارد دلار اضافی نیاز دارد





منبع

دنباله‌دار C/2017 K2 در حالی که این هفته از کنار زمین عبور می‌کند، نمایش آسمانی تماشایی را برای ستاره‌شناسان و ستاره‌شناسان ارائه کرده است. این دنباله دار در نزدیک ترین نزدیکی خود به سیاره ما، که در 14 جولای بود، حدود 270 میلیون کیلومتر با ما فاصله داشت. اکنون، در حالی که ممکن است این دنباله دار از نزدیک ترین نقطه خود به زمین عبور کرده باشد، نمایش آسمانی هنوز به پایان نرسیده است. پیش بینی می شود که این دنباله دار اکنون در حال حرکت به سمت خورشید است و ممکن است زمانی که در دسامبر سال جاری به ستاره نزدیک شود، درخشان تر به نظر برسد.