دولت انتظار دارد تا 7 کشور برای پذیرش فناوری‌های UPI، Aadhaar و بیشتر تا ماه مارس ثبت نام کنند: MoS IT

به گفته راجیو چاندراسخار، وزیر امور الکترونیک و فناوری اطلاعات، دولت انتظار دارد تا پنج تا هفت کشور برای پذیرش پلتفرم های فناوری توسعه یافته هند مانند UPI و Aadhaar تا ماه مارس برای تسریع دیجیتالی شدن ثبت نام کنند.

برای شروع، این تسهیلات برای افراد غیر مقیم در 10 کشور – سنگاپور، استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، عمان، قطر، ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بریتانیا در دسترس خواهد بود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

چاندراسخار گفت: «انتظار دارم تا فوریه تا مارس، حدود 5 تا 7 کشور در سراسر جهان (برای پذیرش پلتفرم) ثبت نام کنند. دولت قصد دارد با چندین کشور ارتباط برقرار کند تا پشته فناوری (Aadhaar، UPI، DigiLocker، Co-Win، GeM، GSTN و غیره) را به عنوان بخشی از مسئولیت خود به عنوان ریاست G20 ارائه دهد و انتظار دارد استارت‌آپ‌های هندی و یکپارچه‌کننده‌های سیستم از این تمرین سود ببرند. .

NPCI، در بخشنامه ای به تاریخ 10 ژانویه، از شرکت کنندگان UPI خواسته بود تا مکانیسمی را تا 30 آوریل ایجاد کنند که بر اساس آن افراد غیر مقیمی که دارای حساب های NRE/NRO هستند مجاز به انتقال وجه با استفاده از شماره تلفن های بین المللی خود خواهند بود.

وزیر در حین سخنرانی در کنفرانس توسعه دهندگان India Stack گفت که نخست وزیر تصمیم گرفته است که پلتفرم های فناوری هند را به کشورها ارائه دهد تا به آنها در تسریع دیجیتالی شدن کمک کند.

در اوایل این ماه، گزارش شد که NPCI به افراد غیر مقیم از 10 کشور از جمله ایالات متحده، کانادا و امارات اجازه داده است که به صورت دیجیتالی وجوه را با استفاده از پلتفرم UPI از حساب های NRE/NRO منتقل کنند. شرکت ملی پرداخت‌های هند (NPCI) در بخشنامه‌ای اعلام کرد که درخواست‌هایی برای اجازه به افراد غیر مقیم برای استفاده از شماره‌های تلفن همراه بین‌المللی برای تراکنش در واسط پرداخت‌های یکپارچه (UPI) دریافت کرده است.