دولت بایدن به دادگاه عالی ایالات متحده می گوید بخش 230 قانون نجابت ارتباطات دارای محدودیت هایی است

بخش 230 معتقد است که با شرکت های رسانه های اجتماعی نمی توان به عنوان ناشر یا گوینده اطلاعات ارائه شده توسط سایر کاربران رفتار کرد.

این خانواده استدلال کردند که گوگل تا حدی مسئول مرگ گونزالس است زیرا یوتیوب، که متعلق به غول فناوری است، اساسا ویدیوهای گروه دولت اسلامی را از طریق الگوریتم‌های خود به برخی از کاربران توصیه می‌کند. Google و YouTube بخشی از Alphabet (GOOGL.O) هستند.

دولت بایدن روز چهارشنبه به دادگاه عالی ایالات متحده استدلال کرد که غول‌های رسانه‌های اجتماعی مانند گوگل در برخی موارد می‌توانند مسئولیت محتوای کاربران را داشته باشند و موضعی اتخاذ کنند که به طور بالقوه می‌تواند قانون فدرال را که از شرکت‌ها در برابر مسئولیت محافظت می‌کند، تضعیف کند.

اما وکلای وزارت دادگستری گفتند که الگوریتم‌های مورد استفاده یوتیوب و سایر ارائه‌دهندگان باید در معرض نوع دیگری از بررسی قرار گیرند. آنها از دیوان عالی کشور خواستند پرونده را برای بررسی بیشتر به حوزه نهم بازگرداند.

وکلای وزارت دادگستری ایالات متحده استدلال خود را در دادخواستی مطرح کردند که توسط خانواده نوهمی گونزالس، یک شهروند آمریکایی 23 ساله که در سال 2015 کشته شد، هنگامی که ستیزه جویان اسلامگرا به رستوران اغذیه فروشی پاریس که در آن مشغول غذا خوردن بود، تیراندازی کردند.

این قانون مورد انتقاد شدید طیف های سیاسی قرار گرفته است. دموکرات ها ادعا می کنند که به شرکت های رسانه های اجتماعی مجوز انتشار سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست می دهد.

وکلای گوگل برای اظهار نظر در چهارشنبه شب امکان پذیر نبود.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع دولت بایدن، در تشکیل پرونده خود به دیوان عالی، استدلالی را مطرح نکرد که گوگل باید در مورد پرونده گونزالس مسئول شناخته شود و از اکثر حمایت های بخش 230 از شرکت های رسانه های اجتماعی حمایت قوی کرد.

جمهوری خواهان می گویند که اجازه سانسور صداهای راست و سایر نظرات سیاسی نامطلوب را می دهد و به تصمیمات فیس بوک و توییتر برای ممنوعیت انتشار مقاله نیویورک پست در مورد پسر جوان جو بایدن، نامزد دموکرات آن زمان، هانتر، در اکتبر 2020 اشاره می کنند. .

این پرونده پس از آن که دادگاه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده مستقر در سانفرانسیسکو در کنار گوگل قرار گرفت و گفت که به دلیل بخش 230 قانون نجابت ارتباطات در سال 1996 از چنین ادعاهایی محافظت می شود، به دادگاه عالی رسید.