دولت به اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی دستور می‌دهد که منافع مادی را برای تاییدیه‌ها افشا کنند

او گفت که افشاگری باید به گونه ای باشد که «غیبتش سخت» باشد و باید به زبان ساده باشد.

دستورالعمل های جدید مشخص کرده است که چه کسانی باید افشا شوند، چه زمانی و چگونه افشا شوند.

در صورت تخلف، مجازات مقرر برای تبلیغات گمراه کننده طبق قانون حمایت از مصرف کننده 2019 اعمال خواهد شد.

سینگ می‌گوید: «در حالی که در رسانه‌های معمولی – که تلویزیون، چاپ و رادیو است، به خوبی از آن استفاده می‌شود، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و دیجیتالی در حال تبدیل شدن به یک بازی توپ متفاوت هستند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

“یکی از بزرگترین پارادایم قانون مصرف کننده، حق دانستن مصرف کنندگان است و این در این حوزه قرار می گیرد. مصرف کنندگان باید بدانند که اگر چیزی از رسانه های دیجیتال به سمت او پرتاب می شود، شخص یا نهادی که از آن حمایت می کند پول گرفته یا دریافت کرده است. سینگ گفت: هر نوع ارتباطی که با برند دارند.

«روش‌های زیادی وجود دارد که از طریق آن رویه‌های تجاری ناعادلانه انجام می‌شود، یکی از مهم‌ترین روش‌های تجاری ناعادلانه، تهدید تبلیغات گمراه‌کننده است، از طریق تلاش برای فروش چیزی که دقیقاً مطابق با آن نیست.

سازمان مرکزی حمایت از مصرف کننده (CCPA) می تواند جریمه ای تا 10 میلیون روپیه برای تولید کنندگان، تبلیغ کنندگان و تایید کنندگان اعمال کند. برای جرایم بعدی، جریمه تا 50 میلیون روپیه می تواند اعمال شود. مرجع می تواند تا 1 سال تایید کننده آگهی گمراه کننده را از هرگونه تاییدیه منع کند و در صورت تخلف بعدی، ممنوعیت می تواند تا 3 سال تمدید شود.

افشاها باید به گونه ای در پیام تأیید قرار گیرند که واضح، برجسته و به سختی از قلم انداخته شوند. افشای اطلاعات نباید با گروهی از هشتگ ها یا پیوندها مخلوط شود.

روهیت کومار سینگ، وزیر امور مصرف کنندگان، هنگام ارائه این دستورالعمل ها در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت که این دستورالعمل ها در چارچوب قانون مصرف کننده صادر شده است که چارچوبی برای حمایت از مصرف کنندگان در برابر اقدامات تجاری ناعادلانه و تبلیغات گمراه کننده ارائه می دهد.

او امیدوار بود که این دستورالعمل ها به عنوان یک عامل بازدارنده برای تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی عمل کند.

او گفت که در پلتفرم‌های فضایی محدود مانند توییتر، عباراتی مانند «XYZAmbassador» (که XYZ یک برند است) نیز قابل قبول است.

در مورد پخش زنده، افشاها باید به طور مداوم و برجسته در طول کل پخش نمایش داده شوند.

نیدی خاره، رئیس کمیسیون CCPA خاطرنشان کرد که تبلیغات گمراه کننده در هر شکل، قالب یا رسانه توسط قانون ممنوع است.

خار گفت، افشاگری باید «زمانی که ارتباط مادی بین یک تبلیغ‌کننده و فرد مشهور/اینفلوئنسر وجود دارد که ممکن است بر وزن یا اعتبار ارائه‌شده توسط فرد مشهور/اینفلوئنسر تأثیر بگذارد، انجام شود».

دولت روز جمعه برای تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی اجباری کرد تا علاقه «مادی» خود را در تأیید محصولات و خدمات فاش کنند و تخلفات می‌توانند اقدامات قانونی سختگیرانه، از جمله ممنوعیت تأییدیه‌ها را به دنبال داشته باشند. این مقررات بخشی از تلاش‌های مستمر برای مهار تبلیغات گمراه‌کننده و همچنین محافظت از منافع مصرف‌کنندگان در بحبوحه بازار در حال گسترش اینفلوئنسرهای اجتماعی است که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 حدود 2800 کرور روپیه ارزش داشته باشد.

منشی گفت: «این دستورالعمل‌ها به طور کلی چارچوبی را تعریف می‌کنند که چگونه تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی باید در افشای روابط خود با نام تجاری افراط کنند.

افراد/گروه هایی که به دلیل اقتدار، دانش، موقعیت یا رابطه تأثیرگذار/سلبریتی با مخاطبان خود به مخاطبان دسترسی دارند و قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید یا نظرات مخاطبان خود در مورد یک محصول، خدمات، برند یا تجربه را دارند. برای افشای ارتباط مادی، طبق هنجار جدید.

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری رسانه های اجتماعی اینجا باقی مانده است و تنها به صورت تصاعدی رشد خواهد کرد، گفت اینفلوئنسرهای اجتماعی باید مسئولانه رفتار کنند.

دستورالعمل‌های جدید با نام «تأیید دانش روش‌ها – برای افراد مشهور، اینفلوئنسرها و تأثیرگذاران رسانه‌های مجازی (آواتار یا شخصیت‌های تولید شده توسط رایانه) در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی» توسط وزارت امور مصرف‌کنندگان صادر شده است.

“این موضوع بسیار مهمی است. اندازه بازار اینفلوئنسرهای اجتماعی در هند در سال 2022 حدود 1275 کرور روپیه بود و تا سال 2025 احتمالاً به 2800 کرور روپیه با نرخ رشد مرکب سالانه حدود 19- افزایش خواهد یافت. سینگ گفت: 20 درصد افراد تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی، کسانی که تعداد فالوورهای خوبی دارند، بیش از 1 میلیون نفر در کشور هستند.

وزیر امور خارجه گفت: این دستورالعمل‌ها در چارچوب کلی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده صادر می‌شود و یکی از اصلی‌ترین اصل تاکیدی این قانون، جلوگیری از تجارت ناعادلانه است.

وزیر امور خارجه گفت: در صورت عدم رعایت، مقرراتی در قانون وجود دارد که مردم به مرجع مراجعه کنند تا از افرادی که متخلف هستند اقدام قانونی کنند.

در تأیید در یک تصویر، افشاگری‌ها باید به اندازه‌ای روی تصویر قرار بگیرند که بینندگان متوجه شوند. در ویدئو، افشاگری ها باید در فیلم قرار داده شود و نه فقط در توضیحات و باید به دو صورت صوتی و تصویری انجام شود.

“دستورالعمل‌های امروزی برای تاثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی است که ارتباط مادی با برندی دارند که می‌خواهند در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف تبلیغ کنند. این یک تعهد برای آنهاست که تا جایی که به افشای اطلاعات مربوط به مصرف‌کنندگان مربوط می‌شود، مسئولانه رفتار کنند.