دولت راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی Sign Learn for English Sign Languages

یکی از مقامات ارشد به PTI گفت: «این برنامه برای اینکه فرهنگ لغت ISL را به راحتی در دسترس قرار دهد و برای عموم مردم در دسترس تر باشد، توسعه یافته است.


قابل ذکر است، ISLRTC اخیراً تفاهم نامه ای را با شورای ملی تحقیقات و آموزش آموزشی (NCERT) در تاریخ 6 اکتبر 2020 برای تبدیل کتاب های درسی NCERT از کلاس های 1 تا 12 به زبان اشاره هندی (فرمت دیجیتال) امضا کرده بود تا کتاب های درسی در دسترس باشند. کودکان دارای ناتوانی شنوایی این مقام مسئول افزود: امسال محتوای الکترونیکی ISL کتاب های درسی NCERT کلاس 6 راه اندازی شد.

این مرکز روز جمعه یک برنامه تلفن همراه فرهنگ لغت زبان اشاره هند (ISL) به نام Sign Learn را راه اندازی کرد که حاوی 10000 کلمه است.

با تلاش مشترک ISLRTC و NCERT، 500 واژه آکادمیک به زبان اشاره هندی راه اندازی شد. این مقام مسئول افزود: این واژه های دانشگاهی در سطح متوسطه استفاده می شود که اغلب در تاریخ، علوم، علوم سیاسی و ریاضیات استفاده می شود.

این برنامه توسط وزیر دولت برای عدالت اجتماعی و توانمندسازی پراتیما بومیک راه اندازی شد. Sign Learn بر اساس فرهنگ لغت زبان اشاره هندی مرکز تحقیقات و آموزش زبان اشاره هند (ISLRTC) است که شامل 10000 کلمه است. به گفته مقامات، این برنامه در نسخه‌های اندروید و iOS موجود است و تمام کلمات موجود در فرهنگ لغت ISL را می‌توان از طریق رسانه هندی یا انگلیسی جستجو کرد. ویدیوهای علامت برنامه را می توان در رسانه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشت.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

فیسکر از ژوئیه سال آینده شاسی بلند الکتریکی را در هند به فروش می رساند و قصد دارد به صورت محلی تولید کند





منبع

تحت رهبری آزادی کا امریت ماهوتساو، مرکز نسخه‌های ISL کتاب‌های منتخب سری Veergatha را از National Book Trust عرضه کرده بود.