دولت موظف به ثبت شماره IMEI همه تلفن‌های همراه قبل از فروش در هند از سال 2023 است.

سیستم جدید جایگزین سیستم محدودسازی شبیه سازی و تکرار IMEI قدیمی شده است که توسط اتحادیه استاندارد موبایل هند (MSAI) – یک سازمان خصوصی – اداره و نگهداری می شد.

طبق اطلاعیه‌ای به تاریخ 26 سپتامبر، همه تلفن‌های همراه، چه تولید داخلی و چه وارداتی، باید رجیستر شوند و گواهی‌های IMEI (شماره هویت بین‌المللی تجهیزات تلفن همراه) را از پورتال محدودیت دستگاه‌های تقلبی هند که توسط وزارت ارتباطات اداره می‌شود، دریافت کنند.

«شماره شناسه بین‌المللی تجهیزات تلفن همراه تلفن همراه وارد شده در هند برای فروش، آزمایش، تحقیق یا هر هدف دیگری باید توسط واردکننده در پورتال محدود کردن دستگاه‌های تقلبی هندی دولت هند در وزارت ارتباطات قبل از واردات ثبت شود. در این اطلاعیه آمده است که تلفن همراه وارد کشور شود.

نگرانی هایی در مورد ناتوانی در ردیابی تلفن های همراه گم شده به دلیل وجود دستگاه های تقلبی با همان IMEI در شبکه مخابراتی وجود دارد.

در حال حاضر فقط امکانات مسدودسازی موبایل های دزدیده شده یا گم شده در پورتال موجود است.

پروژه CEIR در حال تلاش برای حل مشکل گم شدن تلفن های همراه با رسیدگی به موضوع دستگاه های تقلبی است.

در این اطلاعیه آمده است: «سازنده باید شماره شناسه بین‌المللی تجهیزات تلفن همراه هر تلفن همراه تولید شده در هند را در پورتال محدودیت دستگاه‌های جعلی هندی دولت هند در وزارت ارتباطات قبل از اولین فروش تلفن همراه ثبت کند».

با اطلاعیه جدید، شماره IMEI حتی دستگاه های وارداتی باید در سامانه ICDR ثبت شود و اخذ گواهینامه IMEI برای واردات دستگاه های تلفن همراه از طریق درگاه های گمرکی مختلف الزامی خواهد بود.

MSAI دیگر مجاز به ثبت، تولید یا صدور گواهینامه های IMEI نیست و دولت مستقیماً سیستم را اداره می کند.


امروزه خرید یک گوشی هوشمند 5G مقرون به صرفه معمولاً به این معنی است که در نهایت “مالیات 5G” پرداخت می کنید. این برای کسانی که به دنبال دسترسی به شبکه های 5G به محض راه اندازی هستند چه معنایی دارد؟ در قسمت این هفته بدانید. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

دولت ثبت شماره IMEI همه تلفن‌های همراه را قبل از فروش در هند در پورتال مسدود کردن گوشی‌های جعلی و گمشده خود از اول ژانویه 2023 اجباری کرده است.

هر تلفن همراه دارای یک شماره IMEI 15 رقمی منحصر به فرد است که به عنوان شناسه منحصر به فرد دستگاه عمل می کند.

دولت پروژه ثبت هویت تجهیزات مرکزی (CEIR) را برای مسدود کردن و ردیابی تلفن های همراه گم شده یا دزدیده شده راه اندازی کرده است و سیستم محدودیت دستگاه های تقلبی هند (ICDR) را برای جلوگیری از تکثیر چنین گوشی هایی اضافه کرده است.

سیستم ICDR از 28 ژانویه 2020 عملیاتی شده است. از طریق یک پورتال وب برای ثبت و تولید گواهینامه های IMEI بدون پرداخت هزینه قابل دسترسی است.

این اعلان تحت قوانین جلوگیری از دستکاری شماره شناسایی تجهیزات دستگاه تلفن همراه (اصلاح) 2022 صادر شده است.