دولت پروژه آزمایشی تعمیرات الکترونیک را آغاز می کند. قوانین تسهیل را برای تولیدکنندگان فریب آزمایش خواهد کرد


هند این هفته یک پروژه آزمایشی را آغاز خواهد کرد تا با کاهش قوانین دست و پا گیر واردات و صادرات، خود را به عنوان یک مرکز تعمیرات الکترونیکی تثبیت کند، اقدامی که می تواند بزرگان فناوری مانند فلکس را به گسترش چنین عملیاتی در کشور بکشاند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، تولید لوازم الکترونیکی را در هند ترویج داده و شرکت هایی مانند اپل و شیائومی را به خود جذب کرده است، اما این کشور هنوز فاقد صنعتی برای برون سپاری تعمیرات است که تخمین زده می شود 100 میلیارد دلار (تقریباً 8.2 لک کرور) در سطح جهانی ارزش داشته باشد و در حال حاضر تحت سلطه است. چین و مالزی.

به دنبال فشار یک گروه صنعتی برای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات و الکترونیک، MAIT، دولت هند تغییراتی را آزمایش خواهد کرد تا زمان مورد نیاز برای تاییدیه های لازم برای واردات و صادرات را از 10 روز به یک روز کاهش دهد.

علی اختر جعفری، مدیر کل MAIT، گفت که دولت موافقت کرده است که روند تأیید را برای مجوزهای به موقع با مقامات مالیاتی تسهیل کند تا دستگاه ها بتوانند به راحتی برای تعمیر وارد هند شوند و سپس به سرعت بازگردانده شوند.

تنگناها در هند همچنین شامل یک دستور زباله الکترونیکی است که شرکت‌ها را از دفع محلی محصولات غیرقابل تعمیر منع می‌کند و به هزینه‌های لجستیکی آن‌ها اضافه می‌کند زیرا باید بازگردانده شوند. اکنون دولت اجازه بازیافت 5 درصد از کالاهای وارداتی در داخل کشور را به صورت آزمایشی می دهد.

در مرحله آزمایشی، که شرکت‌هایی از جمله لنوو و سیسکو شرکت خواهند کرد، هند همچنین اجازه صادرات مجدد کالاهای الکترونیکی وارداتی را به کشورهایی متفاوت از کالای اصلی خواهد داد – در حال حاضر طبق قوانین تجارت خارجی ممنوع است.

فلکس، لنوو و سیسکو بلافاصله به درخواست‌های رویترز برای اظهارنظر پاسخ ندادند. وزارت فناوری اطلاعات هند نیز بلافاصله پاسخی نداد.

جعفری، که ارزش صنعت تعمیرات در هند را 20 میلیارد دلار (تقریبا 1.6 روپیه) تخمین زد، گفت: “برون سپاری تعمیر، تولیدکنندگان الکترونیک را تشویق می کند تا قابلیت های تولید خود را در هند گسترش دهند. این گامی حیاتی در جهت اطمینان از انعطاف پذیری در برابر شوک های زنجیره تامین است.” لک کرور) در پنج سال.

جعفری گفت که هزینه های بالای تعمیر در مناطقی مانند اروپا و ایالات متحده، شرکت ها را وادار به ارسال کالا به خارج از کشور می کند. وی افزود که هزینه های ارزان تر نیروی کار در هند به آن مزیت هزینه کل 57 درصد نسبت به چین و 26 درصد نسبت به مالزی – برخی از بزرگترین مراکز تعمیرات در حال حاضر- می دهد.

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

JioCinema در فینال IPL 2023 با 3.2 کرور بیننده همزمان رکورد جدیدی را ثبت کرد





منبع