دولت 30 راه‌اندازی غیرقانونی مخابراتی را برای مسیریابی تماس‌های ISD شناسایی کرد

دولت مراکز تماسی را با شماره های 1800110420 و 1963 برای گزارش موارد توسط مردم در صورت دریافت هر گونه تماس بین المللی که شماره تلفن همراه یا تلفن ثابت هند را نشان می دهد راه اندازی کرده است.

یادداشت توضیحی لایحه پیشنهادی برای نامگذاری لایحه مخابرات هند، 2022، گفت: این مرکز معتقد است که هند به یک چارچوب قانونی هماهنگ با واقعیت های قرن 21 نیاز دارد.

دولت از طریق لایحه جدید به دنبال تحکیم قانون تلگراف هند، 1885، قانون تلگراف بی سیم، 1933 و قانون سیم های تلگراف (تصرف غیرقانونی) در سال 1950 است.

راه‌اندازی‌های غیرقانونی مخابرات عمدتاً از یک طرف اتصال اینترنت استفاده می‌کنند و برای توزیع مکالمه به شبکه تلفن ثابت داخلی و تلفن ثابت متصل می‌شوند که طبق مقررات مجاز نیست. چنین تأسیسات غیرقانونی تهدیدی امنیتی و از دست دادن درآمد برای دولت است.

وزارت ارتباطات با هماهنگی ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی و آژانس‌های مجری قانون، 30 نهادی را که تماس‌های ISD دریافت‌شده از طریق اینترنت را به‌طور غیرقانونی به مشتریان تلفن همراه و سیمی در هند هدایت می‌کردند، سرکوب کرده است.

برای اطمینان از ایمنی کاربران در اینترنت، وزارت ارتباطات (DoT) اخیرا پیش نویس لایحه جدیدی را ارائه کرده است که از طریق آن دولت به دنبال جایگزینی چارچوب قانونی موجود حاکم بر مخابرات در هند است.

“چارچوب نظارتی موجود برای بخش مخابرات بر اساس قانون تلگراف هند، 1885 است. ماهیت مخابرات، استفاده از آن و فن آوری های آن از زمان “تلگراف” دستخوش تغییر گسترده ای شده است. جهان استفاده از “تلگراف” را متوقف کرد. 2013،” در یادداشت توضیحی آمده است.


امروزه خرید یک گوشی هوشمند 5G مقرون به صرفه معمولاً به این معنی است که در نهایت “مالیات 5G” پرداخت می کنید. این برای کسانی که به دنبال دسترسی به شبکه های 5G به محض راه اندازی هستند چه معنایی دارد؟ در قسمت این هفته بدانید. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این بیانیه آمده است که از مردم درخواست می شود که چنین موسسات غیرقانونی را به مرکز تماس DoT گزارش دهند.

در بیانیه ای رسمی روز چهارشنبه آمده است: «واحدهای میدانی DoT با هماهنگی TSP (ارائه دهندگان خدمات مخابراتی) و آژانس های مجری قانون توانستند عملیات 30 دستگاه غیرقانونی مخابراتی را در چهار ماه گذشته کشف کنند.