رئیس بانک مرکزی می گوید که ارز دیجیتال بانک مرکزی روش انجام تجارت را متحول می کند

انتظار می‌رود این پروژه آزمایشی دیجیتالی‌سازی وام‌دهی KCC، با سریع‌تر و کارآمدتر کردن فرآیند اعتبار، نقشی محوری در تسهیل جریان اعتبار به جمعیت روستایی بی‌خدمت و کم‌خدمت داشته باشد. هنگامی که به طور کامل اجرا شود، این پتانسیل را دارد که اعتبار روستایی را متحول کند. استاندار افزود: سامانه تحویل کشور.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع داس اعلام کرد که بخش خرده‌فروشی آزمایشی CBDC اواخر این ماه راه‌اندازی می‌شود و افزود: «تاریخ را جداگانه اعلام می‌کنیم، اما نمی‌خواهم تاریخ هدفی را اعلام کنم که تا آن زمان CBDC‌ها به طور کامل راه‌اندازی می‌شوند. به شیوه ای مقیاس، زیرا این چیزی است که ما باید در آن بسیار با دقت پیش برویم. این اولین باری است که دنیا این کار را انجام می دهد. ما نمی خواهیم عجله زیادی داشته باشیم، می خواهیم از تجربه درس بگیریم.”

داس همچنین اعلام کرد که دیجیتالی شدن پایان به پایان وام های کارت اعتباری کیسان (KCC) به صورت سراسری در سال تقویمی 2023 راه اندازی خواهد شد. وام های KCC، تلاش ما این است که اگر همه چیز خوب پیش برود، آن را در مقیاس کامل راه اندازی کنیم، نه تنها برای وام های کشاورزان، بلکه برای وام های SME نیز. امیدواریم بتوانیم آن را به صورت سراسری در طول سال 2023 راه اندازی کنیم. ،” او گفت.

FIBAC یک کنفرانس سالانه بانکی است که توسط فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند (FICCI) و انجمن بانک‌های هند (IBA) برگزار می‌شود.

RBI در سپتامبر 2022 پروژه آزمایشی دیجیتالی کردن وام های کارت اعتباری Kisan (KCC) را در مناطق منتخب مادیا پرادش و تامیل نادو به ترتیب با Union Bank of India و Federal Bank به عنوان بانک های شریک و با همکاری فعال آغاز کرد. از دولت های ایالتی مربوطه

در این کنفرانس، داس گفت: “در آینده نزدیک تلاش می کنم تا CBDC را به صورت کامل راه اندازی کنم.” CBDC شکل دیجیتالی اسکناس ارز است که توسط بانک مرکزی صادر می شود.

شاکتیکانتا داس، رئیس بانک مرکزی هند گفت که CBDC تحول بزرگی در نحوه انجام تجارت – روش انجام تراکنش ها خواهد بود و تاکید کرد که RBI از معدود بانک های مرکزی در جهان است که این ابتکار را انجام داده است. فرماندار شاکتیکانتا داس در حالی که روز چهارشنبه در سخنانی به FIBAC گفت: “دیروز، ما آزمایش ارز دیجیتال خود، پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را راه اندازی کردیم. این در واقع یک لحظه برجسته در تاریخ ارز در کشور ما بود. تا آنجا که به عملکرد کل اقتصاد مربوط می شود، این یک لحظه مهم خواهد بود.