رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن دستور اجرای قانون چیپس را امضا می کند، شورای توسعه سیاست را تشکیل می دهد

در بیانیه رسمی کاخ سفید، پرزیدنت بایدن یک فرمان اجرایی برای اجرای قانون 52.7 میلیارد دلار تراشه برای تقویت تولید تراشه در ایالات متحده امضا کرد. این قانون “مشوق هایی برای تحقیق، توسعه و تولید نیمه هادی ها” فراهم می کند.

این توسعه چند روز پس از آن صورت می گیرد که رئیس جمهور بایدن قانون چیپس را در اوایل ماه جاری امضا کرد. انتظار می رود این قانون به حل کمبود تراشه که چندین صنعت از جمله خودرو، لوازم خانگی و همچنین دستگاه های الکترونیکی و بازی را تحت تاثیر قرار داده است، کمک کند.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

مانیتور گیمینگ خم شونده 45 اینچی Corsair Xeneon Flex OLED اعلام شد: تمام جزئیات





منبع

در همین حال، چین قانون چیپس ایالات متحده را محکوم کرده است. به گفته وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه، این اقدام “تجارت بین المللی را مختل می کند و زنجیره های تامین نیمه هادی های جهانی را مخدوش می کند.” چین قاطعانه با آن مخالف است.»


با دستور بایدن یک شورای اجرای تراشه های 16 نفره تشکیل شده است که شامل وزرای دفاع، امور خارجه، بازرگانی، خزانه داری، کار و انرژی خواهد بود. با این حال، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان بندی زمانی که دولت ایالات متحده تامین مالی تراشه های نیمه هادی را آغاز خواهد کرد، وجود ندارد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه فرمانی را برای اجرای قانون تراشه‌های 2022 امضا کرد. این فرمان اجرایی یارانه برای تولید تراشه های نیمه هادی در ایالات متحده را تضمین می کند. برنامه اجرایی دولت ایالات متحده به ارزش 52.7 میلیارد دلار (تقریباً 421000 روپیه) با هدف تشویق تولید و تحقیق تراشه در این کشور است. انتظار می رود این لایحه تلاش های رقابتی ایالات متحده را در برابر پیشرفت های علمی و فناوری چین تقویت کند.