رئیس سابق سیاست هند تسلا گفت که به عنوان معاون رئیس جمهور به Ather Energy می پیوندد

خورانا در مارس 2021 به تسلا ملحق شده بود. این خودروساز الکتریکی آمریکایی که توسط میلیاردر ایلان ماسک اداره می شود، در هند بر سر مالیات بر واردات و یک کارخانه محلی با چالش های زیادی روبرو شده است. به دنبال تعرفه‌های پایین‌تر در هند است تا بتواند بازار را با فروش خودروهای الکتریکی وارداتی ارزان‌تر قبل از متعهد شدن به یک پایگاه تولیدی مورد آزمایش قرار دهد.

Ather که با رقبای محلی از جمله اولا الکتریک رقابت می کند، امسال 128 میلیون دلار (تقریبا 1050 کرور روپیه) از سرمایه گذارانی از جمله Hero Moto و صندوق سرمایه گذاری و زیرساخت ملی هند جذب کرد. این یکی از چندین بازیگری است که برای بخشی از بازاری که انتظار می رود تا پایان دهه از 150 میلیارد دلار (تقریبا 1233900 کرور روپیه) فراتر رود – تقریباً 400 برابر اندازه فعلی آن، رقابت می کنند.

رئیس سابق سیاست گذاری تسلا در هند به استارتاپ اسکوتر برقی بومی Ather، یکی از شرکت های نوپا با بهترین بودجه در بخشی که سرمایه گذاری بی سابقه ای را جذب می کند، می پیوندد.

یک فرد آگاه در این زمینه به بلومبرگ نیوز گفت: منوج خورانا که در ماه ژوئن از سمت خود به عنوان رئیس محلی توسعه سیاست و تجارت تسلا استعفا داد، هفته آینده در این شرکت مستقر در مرکز فناوری جنوبی بنگلور کار خود را آغاز خواهد کرد. خورنا به عنوان معاون رئیس جمهور به آن ملحق خواهد شد، اگرچه نقش وی در آنجا مشخص نیست، این شخص گفت که نامش فاش نشده است زیرا موضوع علنی نیست.

© 2022 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

نمایندگان این استارت آپ فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

انتظار می رود مصرف کنندگان هندی به سمت وسایل نقلیه الکتریکی گرایش پیدا کنند زیرا این کشور با برخی از بدترین آلودگی های جهان مبارزه می کند. بر اساس گزارش بلومبرگ نیو انرژی فاینانس، سرمایه گذاری مخاطره آمیز و سرمایه گذاری خصوصی در شرکت های حمل و نقل الکتریکی هند برای اولین بار در سال 2022 به بیش از 1 میلیارد دلار (تقریباً 8225 کرور) خواهد رسید.