رئیس TRAI می گوید هند اولین کشوری خواهد بود که طیف ارتباطات ماهواره ای را به حراج می گذارد.

PD Vaghela، رئیس TRAI رگولاتور مخابراتی روز سه شنبه گفت که هند اولین کشوری خواهد بود که طیف ارتباطات ماهواره ای را به حراج می گذارد و باید برای جذب سرمایه گذاری در این بخش طراحی شود.

واقلا در پاسخ به سوالی درباره وضعیت این مقاله گفت: نهاد نظارتی در حال مذاکره با کارشناسان و رگولاتورهای جهان برای مدل مناسب است و پس از پایان این بحث ها، سند مشاوره ارائه خواهد شد. در حالی که اپراتورهای مخابراتی پیشنهاد داده اند که از طریق مزایده طیفی را برای ارتباطات ماهواره ای تخصیص دهند، بازیگران صنعت ماهواره با آن مخالفت کرده اند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع او افزود که TRAI با نوعی مدل برای حراج طیف فضایی عرضه خواهد شد. “اما نباید بخش را از بین ببرد. این بسیار مهم است. هر سیستمی که ما وارد خواهیم کرد برای تشویق و ترویج سرمایه گذاری در این بخش است و هیچ باری را افزایش نمی دهد. منظورم این است که این بزرگترین چالشی است که ما داریم.” واقلا گفت و ما از این واقعیت آگاه هستیم.

واغلا گفت: “من فکر می کنم هند اولین کسی خواهد بود که به موضوع حراج طیف پایه فضایی رسیدگی می کند. ما روی آن کار می کنیم.”

TRAI هنوز یک مقاله مشاوره در مورد حراج طیف مطابق با فرآیند استاندارد برای ارتباطات ماهواره ای ارائه نکرده است.

واغلا در سخنانی در اجلاس انجمن پهنای باند هند در مورد SatCom گفت که سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (TRAI) به زودی توصیه هایی را برای ایجاد مجوزهای لازم برای ارتباطات ماهواره ای از وزارتخانه های مختلف – اطلاعات و پخش، فضا و مخابرات – یکپارچه برای افزایش سهولت ارائه خواهد کرد. انجام کسب و کار در این بخش او همچنین گفت که TRAI یک مرجع از وزارت مخابرات برای طیف مورد نیاز برای به مزایده گذاشتن و جنبه های مرتبط با ارتباطات مبتنی بر ماهواره دریافت کرده است.