رابرت داونی جونیور برای بازسازی سرگیجه از پارامونت پیکچرز: گزارش


سرگیجه، تریلر روان‌شناختی کلاسیک آلفرد هیچکاک محصول 1958، ظاهراً در حال بازسازی است. طبق ددلاین، پارامونت پیکچرز حق بازسازی فیلم را با رابرت داونی جونیور به دست آورده است.زودیاک، انتقام جویان) را به عنوان سرفصل ترکیب بازیگران تنظیم کنید. در آن، او نقش جیمز استوارت بازیگر فقید را از فیلم اصلی بازی خواهد کرد – یک کارآگاه بازنشسته که از ترس از ارتفاع رنج می برد. استیون نایت، خالق پیکی بلایندرز، به نگارش بازسازی سرگیجه که توسط دیویس انترتینمنت و با همکاری سوزان داونی و شرکت خود رابرت، تیم داونی، تولید شده است، وابسته است.

داونی پس از فیلم Avengers: Endgame (انتقام‌جویان: پایان بازی) در سال 2019 که با اکران مجدد، دومین فیلم پرفروش تمام دوران‌ها بود، به عنوان بازیگر کنار گذاشته شد. او سپس به تهیه کنندگی اجرایی و بازی در آن ادامه داد دولیتل، که یک بمب باکس آفیس در نظر گرفته شد و به دنبال آن در یک مستند نتفلیکس “Sr.” ظاهر شد و به بررسی حرفه و روابط پدرش پرداخت. داونی در فیلم کریستوفر نولان ظاهر خواهد شد اوپنهایمر به عنوان لوئیس اشتراوس، رئیس کمیسیون انرژی اتمی. سپس مجموعه تلویزیونی The Sympathizer به کارگردانی پارک چان برای HBO و A24 در دست ساخت است و داونی به بازیگر و تهیه کننده اجرایی پیوسته است.

سرگیجه به کارگردانی هیچکاک، کارآگاه سابق پلیس سانفرانسیسو، جان “اسکاتی” فرگوسن (استوارت) را دنبال می کند که به دلیل ترس فلج کننده از ارتفاع، که به دلیل سرگیجه بدتر شده است، از نیروی کار بازنشسته می شود. هنگامی که کاراگاه توسط یکی از آشنایان استخدام می شود تا همسرش (کیم نواک) را تحت الشعاع قرار دهد و رفتار عجیب او را آشکار کند، اسکاتی خود را به طور فزاینده ای نسبت به او وسواس پیدا می کند. با این حال، آکروفوبیا او را ناتوان می کند زمانی که یک روز، او نمی تواند زن را از غرق شدن در مرگ نجات دهد. اقتباس هیچکاک بر اساس رمان فرانسوی D’entre les morts در سال 1954، الهام‌بخش فیلم تامیلی Kalangarai Vilakkam در سال 1965 و مدت‌ها بعد برایان دی پالما وسواس شد. در حالی که سرگیجه پس از اکران اولیه، نقدهای متفاوتی دریافت کرد، به زودی طرفدارانی پیدا کرد و در نظرسنجی سال 1982 که توسط انتشارات Sight and Sound مؤسسه فیلم بریتانیا انجام شد، در رتبه 10 برتر قرار گرفت. اکنون به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در نظر گرفته می شود.

چند فیلم دیگر هیچکاک قبلا بازسازی شده‌اند، از تفسیر شات به شات گاس ون سنت از Psycho گرفته تا فیلم A Perfect Murder به رهبری مایکل داگلاس، که برداشتی از Dial M برای قتل در سال 1954 است. با این حال، این اولین باری است که ما یک بازسازی کامل از یک استودیو آمریکایی دریافت می کنیم. اوایل این هفته، نایت، نویسنده بازسازی سرگیجه، برای نوشتن فیلم جنگ ستارگان بدون عنوان که شرمین عبید-چینوی (خانم مارول) به کارگردانی آن پیوسته است، معرفی شد. فیلمنامه نویسان اصلی دیمون لیندلوف (گمشده) و جاستین بریت گیبسون (همتا) رسما پروژه را ترک کردند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع