رابین لی مدیر عامل شرکت Baidu EV Arm Jidu Auto می گوید که فناوری رانندگی خودکار از تسلا جلوتر خواهد بود.

تسلا از سانسور لیدار استفاده نمی کند.

رابین لی، مدیر اجرایی بایدو روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت خودروهای الکتریکی (EV) بایدو، Jidu Auto، از نظر فناوری‌های رانندگی خودران، یک نسل از تسلا جلوتر خواهد بود.

خودروهای “ربات” جیدو علاوه بر تجهیز خودرو به فناوری نرم افزار رانندگی خودران که توسط بایدو ارائه می شود، دارای دو لیدار و 12 دوربین خواهند بود. لیدارها سیستم‌های شناسایی هستند، مشابه رادارها که به جای امواج رادیویی از نور لیزر پالسی استفاده می‌کنند.

جیدو اولین خودروی مفهومی “ربات” خود را که فاقد دستگیره در است و می توان آن را به طور کامل از طریق تشخیص صدا کنترل کرد، با برنامه ریزی برای تولید انبوه این مدل در سال 2023 رونمایی کرد.

محدوده خدمات 30 کیلومتر مربع در منطقه یونگ چوان در چونگ کینگ و 13 کیلومتر مربع در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری ووهان است.

بایدو روز دوشنبه اعلام کرد که مجوزهای لازم برای اجرای اولین خدمات روباتاکسی کاملاً بدون راننده را در جاده های باز در دو شهر چین دریافت کرده است.

این شرکت در گزارشی اعلام کرد، در ابتدا بایدو یک دسته از پنج رباتاکسی با هزینه شارژ را در هر شهر مستقر خواهد کرد، جایی که آنها اجازه خواهند داشت در مناطق تعیین شده از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ووهان و 9:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر در چونگ کینگ فعالیت کنند. بیانیه.

جو شیا ییپینگ، مدیر اجرایی جیدو در بیانیه ای اعلام کرد که جیدو قصد دارد بتواند 800000 خودروی “ربات” خود را در سال 2028 تحویل دهد.

این غول موتور جستجو گفت که مجوزهای اعطا شده توسط شهرداری جنوب غربی چونگ کینگ و شهر مرکزی ووهان نقطه عطفی در سیاست گذاری چین به سمت رانندگی خودران است.

وی دونگ، افسر ارشد عملیات ایمنی گروه رانندگی هوشمند بایدو در مصاحبه ای به رویترز گفت: “این مجوزها اهمیت عمیقی برای صنعت دارند.” “اگر به اکتشاف فضا فکر کنیم، این لحظه برابر با فرود روی ماه است. “

پس از موفقیت تسلا در تجاری سازی خودروهای برقی، طرح ساخت خودروهای برقی بایدو در حالی اجرا می شود که شرکت های فناوری در سراسر جهان برای توسعه خودروهای هوشمند رقابت می کنند.

شیا گفت که جیدو همچنین قصد دارد مدل دوم خود را برای تولید انبوه در سال 2024 تحویل دهد.

شیائومی سازنده گوشی های هوشمند و دیدی گلوبال از دیگر غول های فناوری چینی هستند که به دنبال جاه طلبی های خودروسازی هستند.

لی افزود: “درک ما از وسایل نقلیه هوشمند این است که الکتریکی بودن نیمه نهایی است در حالی که هوشمند بودن نهایی است.”

© تامسون رویترز 2022




منبع