راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف

این مسئله در دهه 1980 مطرح شد که مربوط به یک وضعیت دشوار رو به روی فرماندهان یک ارتش است. البته در مورد مدلهای مخصوص گیمینگ همانطور که اشاره شد در مطلب دیگری شاهد آنها خواهیم بود. تا جای ممکن در این مقاله از پیشنهاد Microsoft Surface و یا Macbookها به دلیل قیمت بسیار بالای آنها و کاربری لوکس شان صرفه نظر میکنیم، اما دوستان میتوانند در کامنتها درخواست مشاوره بدهند و بدیهی است پاسخگو خواهیم بود. در ادامه، به چهار مورد از سایر الگوریتمهای اجماع شناخته شده اشاره میکنیم. در محدوده 15 میلیون تومان، اگرچه انتخابهای زیادی در دسترس است، اما اکثر مدلها مشخصات مشابهی را ارائه میدهند. فناوری بلاک چین و بهطور خاصتر مفهوم قرارداد هوشمند، فرآیند تامین مالی جمعی را خودکار کرده و امنیت را افزایش میدهد. کافی است برای اطمینان از ایجاد شدن بلوک تحت قوانین بلاک چین، یک مرتبه این کار را انجام داد. با ذکر اینکه کلیه پیشنهادها بر اساس موجودی آنلاین فروشگاههای مختلف گزینش شده اند، و ممکن است در بازار و یا در وبسایتهای مختلف چند کانفیگ متفاوت و چند رنگ مختلف از یک مدل موجود باشد، و قیمتها هم بر اساس نوسان نرخ ارز بالا و پایین میروند، به مجله خبری novinraya سراغ پیشنهادها میرویم.

اخیرا به دلیل افزایش لجام گسیخته قیمت قطعات کامپیوتر دسکتاپ، بار دیگر تهیه لپ تاپ از هر لحاظ به صرفه تر شده و برای عموم مردم قابل دسترس تر است. دانشجویان مهندسی، کاربران نیمه حرفه ای و حرفه ای کامپیوتر که به دنبال یک لپ تاپ برای انجام کارهای روزمره، نصب نرم افزار های مهندسی برای انجام امور سبک، و همچنین نمایش پروژه ها هستند، می توانند در این رنج مدلهای مناسبی پیدا کنند. در رنج قیمتی 10 میلیون تومان و کمتر به نظر میرسد ما دو مدل Ideapad V130 و VivoBook X543MA را از لنوو و ایسوس پیشنهاد میدهیم. از نظر ما گزینه دوم در این رنج منطقیتر به نظر میرسد اما در هر صورت کاربران میتوانند به مدل Legion 5 لنوو نیز فکر کنند. هر چند که قیمتهای بالاتری برای نوت بوکهای اداری، خانگی و البته گیمینگ دیده میشود اما فعلا با توجه به وضعیت کشور به همین رنج بسنده میکنیم.

مدلی از ایسوس با نام TUF Dash F15 که به نسبت قیمت مشخصات نسبتا بهتری از همتایان خود ارائه میدهد در این بازه وجود دارد. این نوت بوک هر چند که از پردازنده تقریبا ضعیفتر Tiger Lake H35 (مدل 35 واتی) بهره میبرد اما در عوض به کارت گرافیک نسل جدید انویدیا یعنی GeForce RTX 3060 مجهز شده که تجربه بسیار بهتری از نمونههایی مانند GeForce GTX 1660 Ti و همچنین GeForce RTX 2060 ارائه میدهد. در این میان پیشنهاد ما مدلهای ThinkBook 15-FE لنوو و Aspire A315 ایسر به همراه VivoBook R465 ایسوس است که هر چند از گرافیک مجتمع استفاده میکنند اما پردازندههای قدرتمند آنها iGPUهای بسیار خوبی را در اختیار دارند. اگرچه به مانند همه ی کامپیوترها میتوان با همه ی این لپ تاپها هم بازی کرد و هم رندر گرفت اما دقت کنید این لپ تاپها استفاده اداری و عمومی دارند و سیستم کولینگ آنها برای کاربری گیمینگ و یا رندرینگ بهینه نیست و نباید به مدت طولانی از آنها تحت فشار گیم و رندر استفاده کرد. از این جهت مثلا یک مدل لپ تاپ با مشخصات یکسان در ایران و خارج از ایران به ندرت یافت میشود، و از این نظر با تنوع بسیار زیادی روبه رو هستیم که پیشنهاد خرید دادن برای لپ تاپ را دشوار میکند.

در این مقاله راهنمای خرید لپ تاپ اداری و خانگی با بودجههای مختلف تلاش خواهیم کرد چند مدل مختلف اما جالب توجه را خدمت شما معرفی کنیم. برای لپ تاپ های مخصوص گیمینگ و رندرینگ در مطلب دیگری به زودی همراه شما دوستان خواهیم بود و لپ تاپهای مخصوص Workstation و Game را در آنجا معرفی خواهیم کرد. با گذر زمان، داده در ساختارهایی به نام بلاک اضافه میشود. پس اعضا، که در اینجا هر کدام یک ادارهکننده مستقل به شمار میرود، باید قادر به حفظ ارتباط میان یکدیگر باشند. در سمت راست، وی قادر است مستقیما پیام را به مقصد ارسال کند. هر چند که در این مطلب قصد نداریم چندان به لپ تاپهای گیمینگ اشاره کنیم اما حقیقتا از این جا به بعد ترجیح میدهیم به جای نوت بوکهایی مانند مک بوک ایر گران قیمت به سراغ مدلهای گیمینگ پایین رده برویم که حداقل از نظر پردازشی وضعیت بهتری را در اختیار کاربران قرار میدهند.