رنو-نیسان برای راه اندازی مجدد هند برنامه ریزی می کند، نیسان در واحد خودروهای برقی رنو سرمایه گذاری می کند

همچنین به پتانسیل افزایش فروش در هند اشاره می کند که سال گذشته با پشت سر گذاشتن ژاپن به سومین بازار بزرگ خودرو در جهان تبدیل شد. بر اساس گزارش S&P Global Mobility، فروش کل صنعت در هند در سال گذشته 23 درصد افزایش یافت و به 4.4 میلیون رسید، در حالی که سایر بازارهای بزرگ با محدودیت عرضه مواجه بودند.

کراس اوور پیچیده

رنو سهم بیشتری در این مرکز تحقیقاتی دارد که بر بومی‌سازی خودروها برای هند و بازارهای جهانی تمرکز دارد.

این همکاری جدید بر فشاری که خودروسازان در هنگام سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی، اتوماسیون و سایر خدمات نرم‌افزاری با آن روبه‌رو هستند، تاکید می‌کند، حتی در شرایطی که تقاضا برای خودروهای بنزینی بسیار بیشتر از خودروهای برقی، به‌ویژه در بازارهای رو به رشدی مانند هند است.

به گفته مردم، رنو-نیسان همچنین قصد دارد با هدف افزایش نرخ بهره برداری از کارخانه و کاهش هزینه ها، به استراتژی اشتراک گذاری و نشان دادن خودروهای متقاطع در هند بازگردد. به عنوان مثال، شاسی بلند داستر برای عرضه در هر دو برند نیسان و رنو در نظر گرفته شده است.

به گفته مردم، خودروسازان همچنین قصد دارند یک پلت فرم اتحاد موجود را به هند بیاورند که به آنها امکان می دهد مدل های بزرگتری مانند داستر بسازند. رنو-نیسان در حال حاضر یک پلت فرم اتحاد در هند برای خودروهای کوچک خود دارد.

دو نفر از این افراد به رویترز گفتند که در هند، بازار خودروی جهان که سریع‌ترین رشد را دارد، سرمایه‌گذاری جدید توسط نیسان هدایت می‌شود و این شرکت‌ها در حال ارزیابی خودروهایی هستند که می‌توانند از سال 2025 عرضه کنند. آنها گفتند که این می تواند شامل راه اندازی مجدد خودروی محبوب اسپرت داستر رنو باشد.

افراد مطلع به رویترز به رویترز گفتند که اتحاد اصلاح شده بین رنو و نیسان با یک آزمایش اولیه در هند روبرو خواهد شد، جایی که خودروسازان در تلاش برای کاهش شکاف با رقبا، سرمایه گذاری جدیدی را برنامه ریزی می کنند.

یکی از این افراد گفت که اولین آزمایش برای رویکرد جدید رنو-نیسان می تواند رنو تریبر باشد، یک خودروی هفت نفره که شرکت ها درباره فروش آن در هند با نام تجاری نیسان بحث کرده اند. او گفت که این گفتگوها در حالی که آنها در مورد مشارکت گسترده تر مذاکره می کردند، به حالت تعلیق درآمد.

این کارخانه می تواند حدود 500000 خودرو در سال تولید کند، اما داده های صنعت نشان می دهد که تنها با حدود یک سوم این ظرفیت کار می کند. نیسان 70 درصد از کارخانه را در اختیار دارد، اما فروش آن در هند با رنو عقب است. نیسان در سال 2022 تنها 35000 دستگاه خودرو در هند فروخت که 60 درصد کمتر از 87000 دستگاه رنو است.

نیسان به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. رنو از اظهار نظر در مورد جزئیات پروژه های برنامه ریزی شده با نیسان خودداری کرد.

اما رقبایی مانند تویوتا موتور ژاپن و شریک سوزوکی موتور با این استراتژی در هند موفق بوده اند.

این منابع خواستند نامشان فاش نشود زیرا شرکت‌ها جزئیات استراتژی جدید را اعلام نکرده‌اند که می‌تواند در اوایل هفته آینده به اطلاع عموم برسد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

خودروسازان روز دوشنبه به توافقی اصولی دست یافتند تا ساختار دو دهه شراکت خود را با قرار دادن هر دو شرکت در شرایط برابر از نظر سهام و با سرمایه گذاری نیسان در واحد خودروی الکتریکی جدید رنو (EV) بازسازی کنند.

به گفته یک فرد مطلع از این طرح، در آمریکای لاتین، رنو و نیسان در حال مطالعه استفاده مشترک از پلت فرم های خودروهای ارزان قیمت هستند. این اتحاد در مکزیک و آرژانتین کارخانه دارد.

رویترز ماه گذشته گزارش داد که رنو در حال بررسی نسخه الکتریکی خودروی کوچک Kwid خود در بازار انبوه برای هند است. دو نفر از افراد گفتند که نیسان به این بررسی پیوسته است.

در هند، این دو خودروساز دارای یک متقاطع منافع پیچیده با مالکیت مشترک یک کارخانه خودروسازی و یک مرکز تحقیق و توسعه در شهر جنوبی چنای هستند.

رنو و نیسان با هم حدود 3 درصد از بازار هند را در سال 2022 در اختیار داشتند. یک نفر گفت، برخلاف نیسان، رنو در بازارهای بزرگی مانند چین، ایالات متحده و ژاپن حضور قابل توجهی ندارد و به گفته یک نفر، ریسک موفقیت آن در هند افزایش می یابد.

شرکت‌های فرانسوی و ژاپنی بدون ذکر جزئیات، اعلام کردند که پروژه‌های کلیدی را شناسایی کرده‌اند که در آن همکاری‌ها را در هند، آمریکای لاتین و اروپا تعمیق خواهند داد.

نشان متقاطع این خطر را به همراه دارد که یک نسخه نیسان از یک وسیله نقلیه می تواند فروش مشابه رنو یا بالعکس را به خطر بیندازد. این یکی از دلایلی بود که شرکت‌ها قبلاً این رویکرد را کنار گذاشتند.