رنگ، برنامه‌های اندروید بازی را برای تبلت‌های کاغذ الکترونیکی تغییر می‌دهند


از زمانی که آمازون اولین Kindle را معرفی کرد، 15 سال می گذرد که بسیاری از خوانندگان را با مزایای فناوری کاغذ الکترونیکی (e-ink) از جمله عمر باتری طولانی و خوانایی عالی در نور خورشید آشنا می کند.

در طول سال‌ها، نمایشگرها بهبود یافتند، اما همچنان دارای اشکالاتی مانند شبح‌سازی صفحه، که در آن یک نسخه روشن از تصویر صفحه قبلی را می‌توان در قسمت‌های روشن نمایشگر مشاهده کرد، و رفرش‌های مخرب، که در آن صفحه قبل از نمایش تصویری برای حذف چشمک می‌زند. ارواح. این فناوری همچنین مسیر پرتنشی را به سمت رنگ طی کرد.

دو تبلت کاغذ الکترونیکی که اخیراً منتشر شده‌اند این مشکلات را برطرف می‌کنند و حالت‌های متعددی را برای مدیریت کنتراست در مقابل سرعت تازه‌سازی صفحه، سازگاری با Google Play خارج از جعبه، پشتیبانی از قلم و جدیدترین فناوری رنگی E Ink به نام Kaleido Plus ارائه می‌دهند.

Nova Air C: The Ultimate Digital Notepad

Nova Air C از Onyx Boox می‌آید، که گسترده‌ترین طیف کتابخوان‌های الکترونیکی و تبلت‌های کاغذ الکترونیکی این صنعت را ارائه می‌دهد – حتی اگر محصولات فقط چینی آن را حذف کنیم.

اندازه نمونه کارها Onyx Boox از 6 اینچ تا 13.3 اینچ است و شامل دو نمایشگر مبتنی بر جوهر E تحت برند Mira است. محصولات آن به طور مداوم طراحی متفکرانه، بسته بندی جذاب و لوازم جانبی هوشمندانه را نشان می دهند.

به عنوان مثال، Onyx Boox یک صفحه کلید برای دستگاه‌های 10.3 اینچی خود ارائه می‌کند که نزدیک‌ترین چیز به لپ‌تاپ E Ink واقعی امروزی است (محصولی که این شرکت در نمایشگاه تجاری 2017 عرضه کرد اما آن را لغو کرد). همچنین پوششی ارائه می دهد که دکمه های چرخاندن صفحه را برای برنامه های خواندن الکترونیکی اضافه می کند. در واقع، یکی از مزایای تبلت های کاغذ الکترونیکی مبتنی بر اندروید این است که زیبایی صفحه نمایش Kindle را ارائه می دهند و در عین حال امکان انتخاب از بین طیف گسترده ای از کتابفروشی های دیجیتال را فراهم می کنند.

در حالی که بیشتر شرکت‌ها در فضای تبلت‌های کاغذ الکترونیکی هنوز محصولی رنگی ارسال نکرده‌اند، Nova Air C دومین شرکت Onyx Boox است که شامل بهبود رنگ‌ها و یکنواختی مقیاس خاکستری می‌شود.

کتابخوان الکترونیکی Nova Air C توسط Onyx Boox

Nova Air C e-reader (اعتبار تصویر: Onyx Boox)


مانند سایر محصولات Onyx Boox، رابط Nova Air C با “برگه های عملکرد” ​​که به طور پیش فرض در سمت چپ نمایشگر ظاهر می شوند مشخص شده است. اینها فروشگاه کم کاربرد پر از آثار با دامنه عمومی و کتابخانه ای برای سازماندهی آنها، یک مدیر فایل اولیه و یک برنامه یادداشت برداری با امکانات استثنایی راه اندازی می کنند.

این برنامه با استفاده از قلم شیک و بدون دکمه محصول، از اندازه‌های مختلف صفحه، افزودن و حذف صفحات و لایه‌ها، درج تصاویر، اشکال و ضبط‌شده، همگام‌سازی ابری رایگان تا 5 گیگابایت و دو روش دست‌نویسی به متن همچنین می توانید چندین قلم و قلم مو تنظیم کنید و از بین سه حالت مختلف پاک کردن را انتخاب کنید.

بخش برنامه ها شامل یک فروشگاه برنامه است که برخی از اصول اولیه را از اینترنت ارائه می دهد. با این حال، دستگاه از وسعت کامل Google Play و ناوبری به سبک اندروید، از جمله دسترسی به تنظیمات و اعلان‌ها از یک صفحه اعلانات به پایین پشتیبانی می‌کند. عملکردهای Back، Home و App Switch به ترتیب با کشیدن انگشت از سمت چپ، وسط و سمت راست پایین صفحه به بالا قابل دسترسی هستند.

در صورت تمایل، دایره‌ای که بر روی رابط‌های دیگر برنامه‌ها شناور است – شبیه به آنچه در برنامه‌های ضبط صفحه اندروید استفاده می‌شود – کنترل‌هایی را برای ویژگی‌هایی مانند جابه‌جایی برنامه‌ها، گرفتن اسکرین شات و خاموش کردن ظاهر می‌کند.

Nova Air C ترکیبی از بهترین هایی است که E Ink ارائه می دهد: یک برنامه یادداشت برداری عالی برای کسانی که به دنبال جایگزینی برای برنامه های Android مانند Nebo یا Noteshelf هستند و دسترسی به طیف گسترده ای از برنامه های Google از طریق Google Play – همه در یک بسته سبک وزن و با لوازم جانبی زیبا.

رنگ Bigme Inknote: E-Paper Power

Onyx Boox تنها فروشنده ای نیست که با استفاده از جوهر E و فناوری های مشابه مانند Digital Electronic Slurry (DES) رنگ را به صفحات تک رنگ قبلی می آورد. مورد دوم تاکنون در محصولات یکباره با سرمایه جمعی از Reinkstone و فروشنده مینی لپ تاپ Topjoy استفاده شده است. هر دو با تاخیرهای طولانی در حمل و نقل نسبت به اهداف اولیه نوامبر 2021 خود مواجه شده اند.

در حالی که فروشنده باسابقه Bigme مسیر تامین مالی جمعی دستگاه Inknote Color خود را نیز طی کرده است، از همان فناوری رنگی Kaleido Plus استفاده شده برای Nova Air C استفاده کرده است. در واقع، رابط محصول بسیار شبیه به رابط Onyx Boox و سایر موارد است. تبلت‌های کاغذ الکترونیکی، حتی شامل یک کنترل ناوبری شناور اختیاری و یک تصویر صفحه قفل به همان سبک.

پس از راه‌اندازی، قفسه مشابهی از نمادها در سمت چپ به شما نمایش داده می‌شود که شامل سوابق جلسه، کتاب‌های آفلاین و فضای ذخیره‌سازی است. با این حال، Bigme گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را ارائه می‌کند، از جمله اینکه می‌توانید برنامه‌های اندروید را در آنجا جاگذاری کنید. با توجه به اینکه این شرکت (هنوز) مانند Onyx Boox، الفباسازی را برای برنامه‌های اندرویدی اجرا نکرده است، بسیار مفید است.

Bigme با Good e-Reader – ارائه‌دهنده اخبار و بررسی‌ها درباره دستگاه‌های کاغذ الکترونیکی و یک فروشگاه آنلاین که یافتن بسیاری از آنها در ایالات متحده دشوار است – در طراحی محصول شریک شد.

همانطور که در بررسی گسترده Good e-Reader اشاره شده است، Inknote Color اولین محصول رنگی E Ink با نمایشگر در اندازه A5 است. اندازه بزرگتر آن را برای مطالبی مانند صفحات وب، مجلات، نت های موسیقی و کمیک ها و همچنین خواندن و حاشیه نویسی فایل های PDF مناسب تر می کند.

مشابه دیگر دستگاه‌های بزرگ مبتنی بر جوهر E، مانند Kobo’s Elipsa، Inknote Color یک قاب نسبتاً نازک دارد به جز یک قاب به‌ویژه پهن در حاشیه سمت چپ.

تبلت جوهر الکترونیکی رنگی Bigme Inknote

تبلت جوهر الکترونیکی رنگی Bigme Inknote (اعتبار تصویر: Bigme)


فراتر از رنگ، این تبلت ویژگی‌های سخت‌افزاری را ارائه می‌کند که به ندرت در چنین محصولی دیده شده است. این شامل:

  • دوربین های 5 مگاپیکسلی جلو و 8 مگاپیکسلی در عقب که می توانند برای گرفتن عکس پروفایل سریع یا اسکن یک سند با OCR یکپارچه که به خوبی کار می کند استفاده شوند.
  • یک قلم فعال بزرگ (اما خیلی آسان برای جدا کردن سهوا) با سه دکمه، برخلاف نسخه بدون دکمه در Onyx Boox.
  • پخش صفحه نمایش مبتنی بر Miracast – یک ویژگی عالی برای زمانی که می خواهید ویدیویی بگیرید که نمایشگر E Ink را تحت تأثیر قرار می دهد. و
  • یک خواننده اثر انگشت – اگرچه تنظیم این به یک حساب Bigme Cloud نیاز دارد.

Inknote Color همچنین اسلات microSD را احیا می کند که شاهد کاهش پشتیبانی فروشنده است، و از دسترسی به اینترنت 4G پشتیبانی می کند، اما نه در ایالات متحده.

Bigme Inknote Color یک تور فنی برای این دسته، به کسانی که بزرگ‌ترین تبلت E Ink رنگی موجود را می‌خواهند، پاسخ می‌دهد، به ویژه برای مصرف و حاشیه‌نویسی محتوایی که از طریق طیف وسیعی از برنامه‌های Android منتقل شده و توسط برنامه‌های تشخیص تصویر و متن صوتی دستگاه شناسایی می‌شود.

تبلت های کاغذی الکترونیکی در زمینه هایی مانند نرخ تازه سازی و پشتیبانی از رنگ پیشرفت زیادی داشته اند. با این حال، رقبای اصلی‌تر آن‌ها از شرکت‌هایی مانند اپل، لنوو و سامسونگ پیشرفت‌هایی در زمینه‌های شیرین کاغذ الکترونیکی مانند خوانایی در نور روز و عمر باتری طولانی‌تر داشته‌اند، در حالی که همچنان مزایای زیادی در تولید رنگ دارند.

بنابراین، تبلت‌های کاغذی الکترونیکی برای دوره‌های طولانی خواندن، یادداشت‌برداری یا حاشیه‌نویسی در مقایسه با فعالیت‌های تبلت محور رسانه‌ای محبوب مانند بازی کردن و تماشای فیلم، بهتر بهینه‌سازی می‌شوند. محصولاتی مانند Inknote Color و Nova Air C به چالش کشیدن iPad برای این کارها نزدیک نیستند.

با این حال، با پشتیبانی از Google Play و بهبود داستان رنگی، این دستگاه‌ها به برنامه‌هایی مانند ایمیل، مرور وب و پیام‌رسانی اجازه نفوذ بیشتری می‌دهند – یعنی اگر می‌خواهید وعده‌های آن‌ها را مبنی بر تجربه‌ای کمتر حواس‌پرتی نادیده بگیرید.

نقد روبین: پاوربانک های سری 100 شرپا

Goal Zero یک پیشگام در محصولات توان قابل حمل با ظرفیت بالا با پریزهای AC بود که با نام تجاری Yeti فروخته می شد. اینها برای کاربردهای مختلف از کمپینگ گرفته تا برق اضطراری مفید بودند. با این حال، محصولات کوچکتر آن که با نام تجاری Sherpa فروخته می‌شوند، کمتر در میان جمعیت شارژ مبتنی بر USB متمایز شدند.

از زمان اولین محصولات شرپا، شاهد ورود سیل برندهای بی نام به فضای برق قابل حمل بوده ایم. علاوه بر این، USB-C با گزینه تحویل برق با وات بالا، استاندارد شارژ همه‌کاره‌تر و محبوب‌تری را ارائه کرده است.

در پاسخ، آخرین پاوربانک‌های Sherpa 95 کیلووات ساعتی Goal Zero، 100PD، که حداکثر 100 وات را از طریق USB-C Power Delivery ارائه می‌کند، و 100AC که همان را علاوه بر پریز برق 100 وات AC ارائه می‌کند، بیشتر برای متمایز شدن پوشش هر پایه و ارائه کنترل استثنایی بر روی ویژگی های آنها.

پاوربانک های Goal Zero 100PD و 100AC

پاوربانک های Sherpa 100PD (تصویر سمت چپ) و Sherpa 100AC شارژ 95 وات ساعت قابل حمل و مورد تایید خطوط هوایی را ارائه می دهند. (اعتبار تصویر: هدف صفر)


در حالی که هر دو محصول برای تطبیق با ظرفیت بالای خود بزرگ هستند، محصول مبتنی بر AC برای کلاس خود کوچک است. هر دو شامل نمایشگرهای آموزنده ردیابی سطوح شارژ، وات ورودی و خروجی و سایر جزئیات هستند.

پاوربانک های بیشتری اکنون هوشمندانه از USB-C PD برای شارژ خود و سایر محصولات استفاده می کنند و نیاز به آداپتور برق متناوب جداگانه را کاهش می دهند. شرپاها این را به خوبی اجرا می کنند، با یک سوئیچ در پشت که پورت را برای ورودی، خروجی یا تشخیص خودکار تعیین می کند. یک حلقه نور رنگی ظریف در اطراف پورت آبی یا سبز می درخشد تا این موضوع را منعکس کند.

محصولات خانواده Sherpa 100 از شارژ مبتنی بر Qi پشتیبانی می‌کنند، و مطابق با میراث این شرکت، محکم ساخته شده‌اند – اگرچه در برابر آب مقاوم نیستند. 100AC شامل یک سوراخ تهویه در سمت خود است. با این حال، محصولات نشان می‌دهند که چگونه یک شرکت می‌تواند موقعیت ممتاز را احیا کند، حتی در دسته‌ای که کالایی گسترده‌ای را به خود دیده است.

Goal Zero در حال حاضر Sherpa 100PD را با قیمت 199.99 دلار و Sherpa 100AC با قیمت 299.99 دلار دارد.



منبع