روسیه در حال کار بر روی قانون برای ایجاد بورس ملی ارزهای دیجیتال

یکی از اعضای کمیته سیاست اقتصادی، سرگئی آلتوخوف، گفت: «اینکه بگوییم ارزهای رمزپایه وجود ندارند، منطقی نیست، اما مشکل این است که در یک جریان بزرگ خارج از مقررات دولتی در گردش است.» آلتوکوف افزود که نیاز به ایجاد شرایطی وجود دارد که ارزهای دیجیتال را در کشور قانونی کند و “قوانین بازی را تنظیم کند.”

دولت روسیه ماه هاست که در حال برنامه ریزی و ایجاد مشخصات قانونی برای تراکنش های بین المللی ارزهای دیجیتال است. با این حال، خود دولت فدراسیون روسیه برای روبل دیجیتالی بر روی ارزهای دیجیتال خصوصی فشار آورده است.

به نظر می رسد که استیبل کوین ها، علیرغم تلاش های اتحادیه اروپا برای محدود کردن دسترسی روسیه به ارزهای رمزنگاری شده، برای بسیاری جایگزین واقعی ارز باقی مانده است. شهروندان روسیه به ابزار مالی جدید علاقه نشان می‌دهند و صرافی‌هایی در خیابان‌های شهرهای روسیه ظاهر شده‌اند که می‌توان با استفاده از دارایی‌های دیجیتال تراکنش‌ها را انجام داد.

با محدودیت هایی که برای برداشت بانکی اعمال شده است، شهروندان به روش های جایگزین برای پاسخگویی به تقاضا متوسل شده اند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

با پیش نویس چارچوب جدید، قوانین قانونی بر استفاده از دارایی های دیجیتال در روسیه نظارت خواهد کرد. گزارش‌های ماه گذشته حاکی از آن بود که مبادلات مستقیم در خیابان‌های روسیه برای تبدیل کریپتو به فیات در میان کمبود پول نقد در حال انجام است.

قانونگذاران روسی در حال کار بر روی پیش نویس لایحه ای هستند که این کشور را قادر می سازد تا یک صرافی ملی رمزنگاری را راه اندازی کند. به گفته یک منبع نزدیک به دومای ایالتی، طبق گزارش یک رسانه محلی، قانونگذاران و فعالان بازار در اواسط نوامبر جلساتی را برای بحث در مورد تغییراتی که در قانون لازم است تا ایجاد یک صرافی ملی برای ارزهای رمزنگاری شده مورد نیاز باشد، برگزار کردند. – اتاق پایین پارلمان روسیه، و این اطلاعات بعداً توسط یکی از شرکت کنندگان در جلسات تأیید شد. این اصلاحات ابتدا به دولت و بانک مرکزی روسیه ارائه خواهد شد.

طبق گزارش رسانه روسی Vedomosti، قانونگذاران خواستار پیش نویس سندی هستند که موقعیت بازیگران بازار را قبل از ارائه به مقامات بالاتر در نظر بگیرد. روسیه با این طرح به دنبال این است که ارزهای دیجیتال را تحت کنترل دولت درآورد.