رید هستینگز، بنیانگذار نتفلیکس از سمت مدیرعاملی کناره گیری کرد، سرویس استریم در سه ماهه چهارم 2022 بیش از 7 میلیون مشترک اضافه کرد.

هاستینگز در یک پست وبلاگی با اعلام خروج خود نوشت: «با توجه به کووید و چالش‌های اخیر در تجارت ما، این یک غسل تعمید آتش بود. اما هر دوی آنها به طرز باورنکردنی موفق شده اند… بنابراین هیئت مدیره و من معتقدیم که زمان مناسبی برای رقابت برای جانشینی من است.”

پیشگام پخش ویدئو تحت فشار هزینه های محدود مصرف کننده و رقابت والت دیزنی، آمازون.کام و دیگران بوده است که میلیاردها دلار برای ساخت برنامه های تلویزیونی و فیلم برای مخاطبان آنلاین خرج می کنند.

درآمد خالص از 607 میلیون دلار (تقریبا 4932 کرور) یا 1.33 دلار به ازای هر سهم (تقریباً 100 روپیه) در سال گذشته به 55 میلیون دلار (تقریباً 446 کرور) یا 12 سنت به ازای هر سهم کاهش یافت. درآمد 1.9 درصد افزایش یافت و به 7.85 میلیارد دلار (تقریباً 63778 کرور) رسید که مطابق با انتظارات بود.

برای شروع رشد، نتفلیکس در نوامبر گذشته یک گزینه ارزان‌تر و با پشتیبانی از تبلیغات را در ۱۲ کشور معرفی کرد. همچنین اعلام کرده است که قصد دارد به اشتراک گذاری رمز عبور را سرکوب کند.

هاستینگز خروج خود را با صدای بلند انجام می دهد. نتفلیکس گزارش داد که در سه ماهه چهارم 7.66 میلیون مشترک اضافه کرده است و پیش‌بینی 4.57 میلیون مشترک وال استریت را با کمک «هری و مگان» و «چهارشنبه» در نبرد برای جذب بینندگان پخش تلویزیونی پشت سر گذاشته است.

نتفلیکس در نیمه اول سال 2022 مشتریان خود را از دست داد. در نیمه دوم به رشد بازگشت، اما اضافه شدن مشتریان جدید کمتر از سرعت سال های اخیر است.

به گفته این شرکت، تماشاگران به داستان خانوادگی آدامز «چهارشنبه»، سومین نمایش پربیننده در تاریخ نتفلیکس، هجوم آوردند. معمای قتل “Glass Onion” و مستند خانواده سلطنتی بریتانیا “Harry & Meghan” نیز در طول سه ماهه مورد توجه قرار گرفتند.

تعداد مشترکین جهانی این شرکت در پایان دسامبر به 231 میلیون نفر رسید.

سارانوس و پیترز عنوان مدیران ارشد را به اشتراک خواهند گذاشت و هستینگز به عنوان رئیس اجرایی خدمت می کند. این تغییر بلافاصله اعمال می شود و نشان دهنده اوج یک دهه برنامه ریزی جانشین پروری توسط هیئت مدیره است. پیترز و سارانوس هر دو در جولای 2020، در میان یک زمان چالش برانگیز برای شرکت، ارتقا یافتند.

بلا باجاریا، رئیس تلویزیون جهانی نتفلیکس، به عنوان مدیر ارشد محتوا انتخاب شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رید هستینگز، یکی از بنیانگذاران نتفلیکس، روز پنجشنبه اعلام کرد که از سمت مدیر اجرایی کناره‌گیری می‌کند و سکان سرویس استریم را به شریک قدیمی و مدیر عامل خود، تد ساراندوس، و مدیر عامل شرکت، گرگ پیترز، واگذار می‌کند.