ریپل به دنبال مجوز در ایرلند است زیرا قصد دارد در اتحادیه اروپا توسعه یابد

در اوایل سال جاری، اتحادیه اروپا پیش نویس قانون MiCA را تصویب کرد که برای اولین بار در سپتامبر 2020 پیشنهاد شد و هدف آن ایجاد یک چارچوب قانونی رمزنگاری قانونی برای تمام 27 کشور اتحادیه اروپا است.

پس از اینکه استارت‌آپ کریپتو ریپل در اوایل سال جاری با مقامات آمریکایی اختلاف پیدا کرد، این شرکت تمرکز خود را بر روی گسترش در بازارهای بین‌المللی تغییر داد. در تلاشی برای گسترش گسترش خود، ریپل اکنون به دنبال مجوزهای عملیاتی به عنوان ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) در ایرلند است. این شرکت اکنون منتظر پاسخ بانک مرکزی ایرلند است. به محض اینکه تأییدیه‌ها صادر شد، Ripple قصد دارد خدمات خود را در سراسر اتحادیه اروپا (EU) از طریق یک نهاد مستقر در آنجا «گذرنامه» کند.

این توسعه توسط استوارت آلدروتی، مشاور عمومی ریپل در مصاحبه با CNBC تایید شد.

در سال 2020، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ریپل را به دلیل فروش غیرقانونی XRP بدون ثبت نام اولیه به عنوان اوراق بهادار، در دعوای حقوقی مطرح کرد. آلتکوین XRP در سال 2012 ایجاد شد.

این شرکت قصد دارد به سرمایه گذاری در منطقه اتحادیه اروپا در حال حاضر که مقامات آنجا تلاش می کنند قوانین ارزهای دیجیتال را همراهی کنند، ادامه دهد.

تنظیم و اجرای این سیاست های رمزنگاری می تواند از سال 2024 اجرایی شود. چارچوب MiCA تا حد زیادی حول محور حمایت از مصرف کننده و همچنین جلوگیری از دستکاری بازار و جرایم مالی در بخش کریپتو می چرخد.

ریپل گفت که در حال حاضر دو کارمند در ایرلند دارد و در ادامه، صادرکننده ارز دیجیتال XRP نیز قصد دارد درخواستی برای مجوز پول الکترونیکی ارسال کند.

در یک نبرد حقوقی گسترده، ریپل به مخالفت با این اتهامات ادامه داده است و اکنون در انتظار صدور حکمی در مورد این پرونده است که در نیمه اول سال آینده اعلام خواهد شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در مورد ایرلند، این کشور به طور کامل به آزمایش در بخش کریپتو بسته نیست. بانک مرکزی ایرلند قبلاً مجوز VASP را به صرافی کریپتو Gemini داده بود تا در آنجا فعالیت کند.

در همین حال، ریپل با وجود رکود فعلی در بازار کریپتو که ناشی از سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX است، تلاش می‌کند تا بخش‌هایی از تجارت خود را به بازارهای دیگر منتقل کند. بازار جهانی کریپتو در چند هفته گذشته بیش از 200 میلیارد دلار (تقریبا 1635690 کرور روپیه) از دست داد.