زاکربرگ: متا تنها 20 درصد از منابع را بر روی توسعه سخت افزار و نرم افزار متاورس متمرکز می کند

زاکربرگ، 38 ساله، به طور مجازی در اجلاس DealBook نیویورک تایمز صحبت می کرد که متوجه شد شرکت او باید کارآمدتر کار کند تا بتواند فناوری متاورس را در مقیاس وسیع تر تنظیم کند. غول فناوری گفته است که فناوری متاورس ارتباطات را تعاملی تر و به طور کلی غنی تر می کند.

علیرغم گزارش زیان‌ها، زاکربرگ اطمینان دارد که در سال‌های آینده تمام آزمون‌ها و خطاهایی که در حال حاضر برای شرکت میلیاردها دلار هزینه دارد، فناوری متاورس را برای بهتر شدن اصلاح خواهد کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

متا، در حال حاضر یک واحد اختصاصی به نام آزمایشگاه واقعیت دارد که بر تحقیق و توسعه پیرامون ابتکارات متاورس خود تمرکز دارد.

این میلیاردر بارها و بارها به دلیل تغییر نام فیس بوک به یک شرکت مبتنی بر وب 3 در سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است که باعث افت مالی شرکت شده است.

مارک زاکربرگ، علیرغم اینکه با ضررهای بزرگ در بخش متاورس متا مواجه شده است، اعتقاد خود را به فناوری نسل بعدی تکرار کرده است. رئیس متا تصمیم گرفته است که پنج تا ده سال فرصت دهد تا متاورس در صنعت امیدوار کننده ای که در زمان حاضر به نظر می رسد شکوفا شود. زاکربرگ در سخنرانی اخیر خود خاطرنشان کرد در حال حاضر تنها 20 درصد از تمرکز کاربردی متا بر روی توسعه سخت افزار و نرم افزار برای پشتیبانی از اکوسیستم متاورس است. از سوی دیگر، 80 درصد تمرکز متا همچنان بر روی خانواده پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی – فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ قرار دارد.

فیس‌بوک سال گذشته به عنوان بخشی از استراتژی زاکربرگ برای تقویت بخش متاورس قبل از اینکه فناوری به پتانسیل کامل خود برسد، به متا تغییر نام داد.

زیان سال تا به امروز این بخش در حدود ژوئیه امسال به 5.77 میلیارد دلار (تقریباً 46016 کرور روپیه) رسید. در واقع، سال گذشته، Reality Labs زیان سالانه هشداردهنده 10.2 میلیارد دلاری (تقریباً 81346 کرور) را اعلام کرد.

زاکربرگ در تماس با درآمد سه ماهه دوم متا در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که بخش آزمایشگاه های واقعیت این شرکت زیان هنگفت 2.81 میلیارد دلاری (تقریباً 22410 کرور) را گزارش کرده است.

زاکربرگ به اندرو راس سورکین، روزنامه‌نگار آمریکایی در یک محیط متاورس پیوست، جایی که آواتارهای این دو در مورد برنامه‌های آتی متا برای ایجاد تعاملات از طریق صفحه نمایش «غوطه‌ورتر و احساس انسان بودن» بحث کردند.

بدبینی من را خیلی آزار نمی دهد. رئیس متا خاطرنشان کرد: ما در تمام مدت شک و تردید داشتیم.