سازمان دیده بان بریتانیا می گوید گوگل، اپل، با بررسی عمیق CMA به تسلط بر مرورگر موبایل می پردازند

در آن زمان، CMA همچنین اعلام کرده بود که نگران است این امر پتانسیل مرورگرهای رقیب را برای متمایز کردن خود از سافاری اپل، به عنوان مثال در مورد ویژگی هایی مانند سرعت و عملکرد، به شدت محدود می کند. اپل در پاسخ گفته بود که از طریق اکوسیستم خود “تجربه ای امن و قابل اعتماد را که کاربران دوست دارند و یک فرصت تجاری عالی برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است.”

در پاسخ به برنامه‌های ژوئن CMA، گوگل اعلام کرده بود که به کار با ناظر ادامه خواهد داد.

اپل روز سه شنبه گفت که به طور “سازنده” با CMA تعامل خواهد کرد تا توضیح دهد که چگونه رویکرد آن “رقابت و انتخاب را ارتقا می دهد، در حالی که از حریم خصوصی و امنیت مصرف کنندگان محافظت می شود.”

گوگل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد آخرین تحولات پاسخ نداد.

ما قصد داریم بررسی کنیم که آیا نگرانی‌هایی که شنیده‌ایم موجه هستند یا خیر، و اگر چنین است، گام‌هایی را برای بهبود رقابت و نوآوری در این بخش‌ها شناسایی کنیم.»

مرورگرهای موبایل اپل و گوگل با تحقیقات عمیقی در مورد تسلط بر بازار خود روبرو هستند که توسط ناظر رقابت بریتانیا، ماه‌ها پس از شروع بررسی این قانون‌گذار آغاز شد. سازمان رقابت و بازار (CMA) روز سه‌شنبه اعلام کرد که پاسخ‌ها به مشاوره‌اش در ژوئن نشان می‌دهد که “پشتیبانی قابل توجه” برای تحقیقات کاملتر در مورد این موضوع و اینکه چگونه اپل، سازنده آیفون، بازی‌های ابری را از طریق فروشگاه برنامه خود محدود می‌کند، نشان می‌دهد.

سارا کاردل، مدیر اجرایی موقت CMA، در بیانیه‌ای گفت: «بسیاری از کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان وب در بریتانیا به ما می‌گویند که احساس می‌کنند با محدودیت‌های تعیین‌شده توسط اپل و گوگل مواجه شده‌اند.

آندریا کوسلی، مدیر اجرایی CMA در آن زمان، پس از انتشار گزارشی در مورد اکوسیستم های تلفن همراه، اظهار داشت: وقتی صحبت از نحوه استفاده مردم از تلفن همراه می شود، اپل و گوگل همه کارت ها را در اختیار دارند.

در ماه ژوئن، CMA گفته بود که این دو غول فناوری یک “دو قطبی موثر” در اکوسیستم های تلفن همراه دارند که به آنها در سیستم عامل ها، فروشگاه های برنامه و مرورگرهای وب در دستگاه های تلفن همراه خفه می شود.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع