سازنده آیفون فاکسکان با Chipmaker NXP Semiconductors برای توسعه پلتفرم های EV شریک می شود

مانند سایر تولیدکنندگان جهانی، این شرکت تایوانی با کمبود شدید تراشه دست و پنجه نرم کرده است که به تولید گوشی‌های هوشمند از جمله برای مشتری اصلی خود اپل آسیب رسانده است که بخشی از آن به دلیل قرنطینه‌های COVID-19 در چین است.

اما این شرکت اواخر در بیانیه‌ای اعلام کرد که به لطف مدیریت زنجیره تامین مناسب و افزایش فروش لوازم الکترونیکی مصرفی، فروش ژوئن 31 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به رکورد بالاترین ماه در ماه رسید. گوشی های هوشمند بخش عمده ای از درآمد آن را تشکیل می دهند.

این شرکت تایوانی در بحبوحه کمبود تراشه در سراسر جهان به دنبال خرید کارخانه های تولید تراشه در سطح جهان است. هفته گذشته اعلام کرد که از طریق سرمایه گذاری 798 میلیون دلاری (تقریباً 6400 کرور) توسط یک شرکت تابعه، سهامدار شرکت تراشه چینی درگیر Tsinghua Unigroup شده است.

این شرکت مستقر در تایوان گفت که قصد دارد بیش از 10 محصول خودکار با NXP بسازد و به زودی در حال توسعه خواهند بود، از جمله پلتفرم های نسل بعدی EV با استفاده از پردازنده های NXP.

در اوایل این ماه، فاکسکان چشم‌انداز کسب‌وکار سالانه خود را به لطف فروش قوی گوشی‌های هوشمند و سرورها علی‌رغم نگرانی‌ها از کاهش تقاضا به دلیل افزایش تورم، افزایش داد.

فاکسکان تایوان روز چهارشنبه اعلام کرد که با شرکت سازنده تراشه NXP Semiconductors برای توسعه پلتفرم‌هایی برای خودروهای الکتریکی شریک شده است و به مجموعه معاملات مونتاژکننده آیفون با ورود به بازار خودرو اضافه می‌کند. فاکسکان که بیشتر به خاطر مونتاژ آیفون اپل شناخته می شود، در سال های اخیر در حوزه هایی از جمله خودروهای الکتریکی (EV) و نیمه هادی ها گسترش یافته است و قراردادهایی را با استارتاپ آمریکایی Fisker Inc و شرکت هندی Vedanta Ltd. در بیانیه ای اعلام کرده است. درک با NXP برای توسعه پلتفرم‌هایی برای خودروهای برقی، و نامیدن آن به عنوان “فرصت اصلی” به عنوان تقویت توانایی آن در ساخت سریع محصولات EV و کاهش هزینه‌ها.

رئیس لیو یانگ وی گفت که Foxconn قصد دارد تا سال‌های 2025 تا 2027 به 10 درصد از خودروهای برقی جهان قطعات یا خدمات ارائه دهد و متعهد شد که با دانش مونتاژ خود به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده لوازم الکترونیکی قراردادی، هزینه‌های ساخت خودروسازی را کاهش دهد.

© تامسون رویترز 2022




منبع