سامسونگ مجوز فناوری های کلیدی 5G را از هواوی دریافت کرد: گزارش


هوآوی در سال 2019 توسط دولت ایالات متحده در لیست سیاه صادراتی قرار گرفت که دسترسی آن را به فناوری های حیاتی منشاء ایالات متحده محدود کرد. این شرکت سپس به سمت صدور مجوز ثبت اختراع حرکت کرد و طبق گزارش‌ها انتظار داشت بین سال‌های 2019 تا 2021 1.3 میلیارد دلار (تقریباً 1075 کرور روپیه) درآمد داشته باشد. گزارش اخیر اشاره می‌کند که هوآوی مجوز فناوری‌های کلیدی 5G را به سامسونگ داده است که احتمالاً مرتبط با مودم‌های 5G هستند. موجود در گوشی های سامسونگ علاوه بر این، طبق این گزارش، هوآوی و اوپو همچنین یک توافق نامه مجوز بین المللی بین اختراع را اعلام کرده اند.

طبق گزارش Nikkei Asia (از طریق Sammobile)، سامسونگ مجوز فناوری های کلیدی 5G را از هواوی دریافت کرده است. اعتقاد بر این است که این مودم‌ها برای مودم‌های 5G در گوشی‌های هوشمند سامسونگ یا زیرساخت‌های مخابراتی 5G شبکه‌های سامسونگ در نظر گرفته شده‌اند. علاوه بر این، هوآوی همچنین از امضای یک قرارداد بین المللی پتنت با Oppo خبر داده است که گفته می شود 5G، Wi-Fi و کدک های صوتی و تصویری را پوشش می دهد.

هوآوی زمانی که دولت ایالات متحده در سال 2019 شرکت را در لیست سیاه قرار داد، ضربه بزرگی به تجارت گوشی های هوشمند خود وارد کرد. درآمد این شرکت در سال 2022 به دلیل محدودیت های جدید اعمال شده توسط ایالات متحده فعلی، 2.2 درصد کاهش یافت. دولت تحت ریاست جمهوری بایدن

طبق گزارش ها، غول فناوری چینی توسعه فناوری شبکه را افزایش داده است تا آسیب پذیری خود را در برابر چنین تحریم هایی کاهش دهد. گمان می‌رود که اوپو و سامسونگ در میان 20 شرکتی باشند که در سال‌های اخیر با مجوز فناوری‌ها و پتنت‌های هوآوی موافقت کرده‌اند. در ماه نوامبر، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) واردات یا فروش تجهیزات ارتباطی از هواوی و ZTE را ممنوع کرد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، هواوی انتظار داشت بین سال‌های 2019 تا 2021 حدود 1.3 میلیارد دلار (تقریباً 1075 کرور) درآمد حاصل از مجوز پتنت به دست آورد. گفته می شود که این شرکت برای هر گوشی هوشمندی که از فناوری 5G توسعه یافته توسط خود استفاده می کند، حدود 2.5 دلار (تقریباً 200) درآمد کسب کرده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

سی و یکمین جوایز تعالی تایوان: ارج نهادن به نوآوری تایوان در فناوری

ویدیوی برگزیده روز

کدام آیپد 2022 را بخریم؟





منبع