سامسونگ گفته است که با دولت بر سر مشوق‌های PLI به ارزش روپیه مبارزه می‌کند. 900 کرور: تمام جزئیات

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

وزارت فناوری هند به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

هند بزرگترین بازار گوشی های هوشمند سامسونگ در خارج از کره جنوبی از نظر حجم است و برای رشد آن بسیار مهم است. این شرکت که بزرگترین کارخانه تولید تلفن جهان را در حومه دهلی نو اداره می کند، در سال منتهی به مارس 2022 حدود 3 میلیارد دلار (تقریباً 24390 کرور) از این دستگاه ها را از هند صادر کرد.

سخنگوی شرکت از طریق ایمیل گفت که سامسونگ در حال مذاکره با دولت در مورد پرداخت مشوق است و افزود که سازنده تلفن در حال همکاری با سهامداران مختلف برای موفقیت برنامه PLI است.

این اختلاف مربوط به سال اول شرکت سامسونگ در برنامه تشویقی است. در مقابل، واحد هندی فاکسکان، تامین کننده اپل، قبلاً یک روپیه برنده شده است. 360 کرور مزایا برای سال مالی بعدی که در مارس 2022 به پایان رسید. ادعاهای Wistron، یکی دیگر از سازنده های اصلی قرارداد اپل، در حال رسیدگی است.

واحد هند غول گوشی های هوشمند به دنبال چیزی کمتر از روپیه است. افراد آشنا به این موضوع گفتند 900 کرور مشوق برای سال مالی تا مارس 2021. اما دولت تنها مایل است به شرکت کره جنوبی یک روپیه بدهد. مردم گفتند 165 کرور مگر اینکه بتواند اطلاعات و اسناد بیشتری برای حمایت از ادعای خود ارائه کند، و خواستند نامشان فاش نشود زیرا موضوع عمومی نیست.

برخلاف سازندگان قراردادی مانند فاکسکان و ویسترون، سامسونگ دستگاه های خود را هم می سازد و هم به خرده فروشان و مصرف کنندگان می فروشد. مردم گفتند که این ممکن است منجر به ارزیابی های حسابداری متفاوت از ارزش گذاری هر دستگاه شده باشد. دولت مشوق های نقدی را بر اساس هزینه ساخت دستگاه اعطا می کند.

© 2023 بلومبرگ LP


Samsung Electronics در تلاش است تا مشوق‌های تولیدی را که مدیون هند می‌داند جمع‌آوری کند و ماهیت بعضاً پیچیده چنین برنامه‌های دولتی را برجسته می‌کند.

این مشوق‌ها یک جزء کلیدی در تلاش نخست‌وزیر نارندرا مودی برای تبدیل هند به قطب تولید لوازم الکترونیکی است. این کشور در سال 2020، 6.7 میلیارد دلار (تقریباً 54470 کرور روپیه) مشوق های مرتبط با تولید (PLIs) را اعلام کرد که به شرکت ها برای فروش گوشی های هوشمند داخلی قول پول نقد می دهد. این طرح سامسونگ را تشویق کرد تا دستگاه‌هایی به ارزش میلیاردها دلار در این کشور بسازد و آن را به بزرگترین صادرکننده گوشی‌های هوشمند از این کشور جنوب آسیا در آخرین سال مالی تبدیل کند.