سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI می گوید هوش مصنوعی بازار کار را نابود نمی کند، بلکه به دنبال کاهش ترس از رشد هوش مصنوعی در تور جهانی است.

طاقت فرسا

او گفت: «سال‌ها بعد، تأمل در این موضوع احساس بسیار ویژه‌ای خواهد داشت… اما همچنین بسیار خسته‌کننده است و امیدوارم زندگی آرام شود.»

آلتمن، ستاره نوظهور 38 ساله دره سیلیکون، با استقبال پرشور رهبران در همه جا از لاگوس تا لندن مواجه شده است.

او گفت: «این ایده که هوش مصنوعی به مرحله‌ای می‌رود که انسان‌ها هیچ کاری برای انجام دادن یا هدفی نداشته باشند، هرگز در من طنین انداز نبوده است.»

آلتمن می‌گوید: «تقریباً با همه این‌ها مخالفم، اما سعی می‌کنم از دعوای غذایی در اینجا اجتناب کنم. باید چیزهای مهم‌تری نسبت به هر چیزی که او انجام می‌دهد وجود داشته باشد.»

اما آلتمن استدلال کرد که نتیجه این بود که منتقدان می‌خواستند بدانند آیا خود مدل‌ها نژادپرست هستند یا خیر.

ChatGPT در اواخر سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و توانایی تولید مقاله، شعر و مکالمه را از کوتاه ترین درخواست ها نشان داد.

مایکروسافت بعداً میلیاردها دلار برای پشتیبانی از OpenAI اختصاص داد و اکنون از فناوری این شرکت در چندین محصول خود استفاده می‌کند – که باعث رقابت با گوگل شد، که تعداد زیادی اعلامیه‌های مشابه را انجام داده است.

OpenAI در سال 2015 با سرمایه‌گذارانی از جمله آلتمن و مالک میلیاردر توییتر، ایلان ماسک، که در سال 2018 شرکت را ترک کردند و در ماه‌های اخیر بارها از آن انتقاد کرده‌اند، تشکیل شد.

او پذیرفت که تعاریف AGI “فازی” هستند و هیچ توافقی وجود ندارد، اما گفت که تعریف او زمانی است که ماشین ها می توانند پیشرفت های علمی بزرگی داشته باشند.

علاوه بر مسائل مربوط به حق چاپ، منتقدان استدلال می کنند که کاربران باید بدانند چه کسی مسئول پاسخگویی به سؤالات آنها است و آیا در این پاسخ ها از مطالب صفحات وب توهین آمیز یا نژادپرستانه استفاده شده است.

آلتمن در پاسخ به سوالی در مورد صنعت رسانه، جایی که چندین رسانه از هوش مصنوعی برای تولید داستان استفاده می‌کنند، گفت: ChatGPT باید در عوض به یک روزنامه‌نگار 100 دستیار بدهد تا به آنها در تحقیق و ایده‌پردازی کمک کند.

او گفت: “برای من، اگر بتوانید نظریه بنیادی فیزیک را کشف کنید و به همه آن پاسخ دهید، من شما را AGI صدا می کنم.”

در عوض، او می‌خواست بر ماموریت OpenAI تمرکز کند، که به گفته او «به حداکثر رساندن منافع» برای جامعه هوش مصنوعی و به‌ویژه هوش مصنوعی عمومی (AGI) بود – آینده‌ای که بسیار تحسین‌شده در آن ماشین‌ها بر همه انواع وظایف مسلط خواهند شد، نه فقط یکی.

او با انحراف از این ایده که باید منابع را منتشر کند، گفت: «این که چگونه در آزمون تعصب نژادی انجام می‌شود، مهم است.

موفقیت ChatGPT – که توسط سیاستمداران برای نوشتن سخنرانی استفاده شده و نشان داده است که می تواند امتحانات سختی را پشت سر بگذارد – آلتمن را در کانون توجه جهانی قرار داده است.

رئیس OpenAI، شرکتی که پشت ربات بسیار محبوب ChatGPT قرار دارد، روز جمعه گفت که فناوری شرکتش بازار کار را نابود نخواهد کرد زیرا او به دنبال آرام کردن ترس ها در مورد راهپیمایی هوش مصنوعی (AI) است.

ماسک که جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی خود را دارد، گفت که نام OpenAI را ابداع کرده، 100 میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، زمانی که این شرکت در سال 2018 خود را از غیرانتفاعی به سودآوری تبدیل کرد، مورد خیانت قرار گرفت و گفت که مایکروسافت اکنون به طور موثر این سیستم را اداره می‌کند. شرکت.

سام آلتمن، در یک تور جهانی برای جذب رهبران ملی و کارگزاران قدرتمند، در پاریس گفت که هوش مصنوعی – همانطور که برخی هشدار داده‌اند – بخش‌های کل نیروی کار را از طریق اتوماسیون از بین نخواهد برد.

اگرچه اوایل این هفته، به نظر می‌رسید که او اتحادیه اروپا را با اشاره به اینکه شرکتش می‌تواند اتحادیه اروپا را ترک کند، در صورتی که مقررات خیلی شدید اعمال کند، آزار می‌دهد.

او به گروهی از روزنامه‌نگاران در حاشیه رویداد پاریس اصرار داشت که سرفصل‌ها منصفانه نیستند و او قصد ترک اتحادیه را ندارد – در عوض، OpenAI احتمالاً در آینده دفتری در اروپا باز می‌کند.

انتقاد عمده از محصولات او این است که این شرکت منابعی را که برای آموزش مدل های خود استفاده می کند منتشر نمی کند.

او گفت که آخرین مدل، GPT-4، “به طرز شگفت آوری بی طرفانه” بود.


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع