سخنگوی متا گزارش استعفای مدیرعامل مارک زاکربرگ در سال 2023 را تکذیب کرد

سخنگوی متا، اندی استون، روز سه‌شنبه در توییتی گفت که گزارشی مبنی بر کناره‌گیری مارک زاکربرگ از سمت مدیر اجرایی در سال آینده دروغ است. گزارشی در روز سه‌شنبه نشان داد که زاکربرگ سال آینده از سمت مدیرعاملی شرکت کناره‌گیری می‌کند و چند هفته پس از آن منتشر شد که شرکت اعلام کرد بیش از 11000 کارمند یا نزدیک به 13 درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند. شرکت مادر فیس‌بوک، تحت رهبری زاکربرگ، در بحبوحه بازار تبلیغاتی در حال فروپاشی و تورم بالای دهه‌ها، شرط‌بندی متاورس پرخطر خود را دو برابر کرده است.

متا که زمانی بیش از 1 تریلیون دلار (تقریباً 8178125 کرور) ارزش داشت، اکنون پس از از دست دادن بیش از 70 درصد ارزش خود در سال جاری به 256 میلیارد دلار (تقریباً 2093600 کرور) ارزش دارد.

در آن زمان، این شرکت گفت که به غیر از کاهش مشاغل، که واحدهای سراسر متا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ضربه نامتناسبی به تیم‌های استخدام و کسب‌وکار می‌زند، این شرکت همچنین فضای اداری را کاهش می‌دهد، هزینه‌های اختیاری را کاهش می‌دهد، و توقف استخدام را تا محدوده گسترش می‌دهد. سه ماهه اول برای مهار هزینه ها

در همین حال، این شرکت انتظار دارد که منابع باقیمانده را در واحد آزمایشگاه واقعیت خود که مسئول سرمایه‌گذاری‌های متاورز آن است، بریزد. این تجارت از ژانویه تا سپتامبر امسال 9.44 میلیارد دلار (تقریبا 77200 کرور روپیه) از دست داد و انتظار می‌رود زیان در سال 2023 رشد قابل توجهی داشته باشد.

وب سایت خبری The Leak اوایل روز گذشته به نقل از یک منبع خودی ناشناس گزارش داد که زاکربرگ قرار است در سال 2023 استعفا دهد. این گزارش به طور خلاصه باعث افزایش 1 درصدی سهام این شرکت شد. اندی استون سخنگوی متا پاسخ داد در توییتر، با بیان اینکه “این نادرست است.” در پاسخ به یک توییت همراه با داستان.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

در اوایل این ماه، متا اعلام کرد که بیش از 11000 شغل یا 13 درصد از نیروی کار خود را در یکی از بزرگترین اخراج های دسته جمعی در سال جاری و اولین اخراج در تاریخ 18 ساله شرکت، اخراج خواهد کرد. شرکت هایی مانند توییتر، مایکروسافت و اسنپ همگی هزاران کارمند خود را در سال جاری اخراج کرده اند. در آن زمان، این شرکت گفت که کارمندان آسیب دیده همچنین سهامی را که قرار بود در 15 نوامبر واگذار شود و پوشش مراقبت های بهداشتی به مدت 6 ماه دریافت خواهند کرد، طبق گفته متا که تا پایان سپتامبر 87314 کارمند داشت.