سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری فاکسکان در واحد هند پس از اختلال در کارخانه آیفون چین

اپل که مقر آن در کوپرتینو، کالیفرنیا است، از زمانی که مونتاژ آیفون را در این کشور در سال 2017 از طریق Wistron و بعداً با فاکسکان آغاز کرد، در راستای فشار دولت هند برای تولید محلی، روی هند شرط‌بندی کرده است.

ماه گذشته، سازنده قراردادی تایوانی اپل، پگاترون، مونتاژ آیفون 14 جدید را در هند آغاز کرد. هم فاکسکان و هم پگاترون جدیدترین گوشی آیفون 14 اپل را در هند تولید می کنند، اولی مونتاژ گوشی هوشمند را در سپتامبر آغاز کرد.

تحلیلگران جی پی مورگان تخمین می زنند که اپل ممکن است تا سال 2025 از هر چهار آیفون یکی را در هند بسازد، زیرا این غول فناوری بخشی از تولید خود را از چین دور می کند، در میان تنش های ژئوپلیتیکی فزاینده و محدودیت های شدید COVID-19 در این کشور.

© تامسون رویترز 2022


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اعلام تزریق 500 میلیون دلاری به واحد هندی این شرکت پس از آن صورت گرفت که رویترز ماه گذشته گزارش داد که تامین کننده اپل، فاکسکان قصد دارد نیروی کار در کارخانه آیفون خود در هند را طی دو سال چهار برابر کند و دو مقام دولتی آگاه از این موضوع به تعدیل تولید اشاره کردند. زیرا با اختلالاتی در چین مواجه است.

به گفته منابع، فاکسکان قصد دارد نیروی کار خود را در کارخانه خود در جنوب هند به 70000 نفر با اضافه کردن 53000 کارگر دیگر طی دو سال آینده افزایش دهد.

Foxconn که در هفته‌های اخیر به دلیل اعمال محدودیت‌های سختگیرانه COVID-19 در کارخانه ژنگژو در چین که منجر به ناآرامی کارگران شد، تیتر خبرها شد، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این تأسیسات محدودیت‌های مدیریتی “حلقه بسته” خود را برداشته است.

فاکسکان تایوان، بزرگترین سازنده الکترونیک قراردادی جهان، روز پنجشنبه گفت که واحد سنگاپور آن 4.08 میلیون سهم در Foxconn Hon Hai Technology India Mega Development Private Limited را به قیمت 500 میلیون دلار (تقریباً 4100 کرور) خریداری کرده است.

Foxconn که به طور رسمی Hon Hai Precision Industry نامیده می شود، کارخانه هند را در سال 2019 افتتاح کرد و تولید خود را افزایش داده است. این شرکت تولید آیفون 14 را در سال جاری آغاز کرد.

به گفته یک منبع دولتی، این شرکت برنامه های خود را با مقامات تامیل نادو در مورد تسریع تلاش های استخدامی خود در کارخانه هند به دلیل اختلالات در چین در میان گذاشت، در حالی که یک فرد در تایوان با اطلاع از این موضوع گفت که فاکسکان در حال توسعه فعالیت های خود در هند برای افزایش است. ظرفیت آن برای مدل های پایه و پاسخگویی به تقاضای هند.