سرور AIIMS برای روز هشتم خاموش می ماند. دو مورد تعلیق، بیشتر تحت اسکنر به دلیل نقض امنیت سایبری

در ادامه این بیانیه آمده است: «همه خدمات بیمارستانی از جمله سرپایی، بستری، آزمایشگاهی و غیره همچنان در حالت دستی کار می‌کنند».

در ادامه این بیانیه آمده است که گواهی فوت یا ولادت طبق دستورالعمل کمیته کاری باید به صورت دستی در فرم ها تهیه شود.

به گفته مقامات، مؤسسه علوم پزشکی سراسر هند (AIMS) دهلی در تاریخ 23 نوامبر از نقص در سرور خود خبر داد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بیمارستان گفت: “آخرین SOPهایی که باید در حالت دستی دنبال شوند تا E-Hospital خاموش شود. پذیرش، ترخیص و انتقال به صورت دستی در AIIMS، دهلی نو انجام می شود. تورفتگی باید به صورت دستی انجام شود.”

وی افزود: “فقط نمونه های فوری و آن هم با فرم های پر شده ارسال می شود. طبق دستورالعمل کمیته کاری فقط تحقیقات فوری باید همراه با فرم ها ارسال شود.”

قبلاً AIIMS مجموعه جدیدی از رویه‌های عملیاتی استاندارد (SOP) را صادر کرده بود که می‌گوید پذیرش، ترخیص و انتقال بیماران به صورت دستی در بیمارستان تا زمانی که E-Hospital از کار بیفتد انجام می‌شود.

“آژانس ملی تحقیقات (NIA) نیز به تحقیقات ملحق شده است. تیم واکنش اضطراری کامپیوتری هند (CERT-IN)، پلیس دهلی، اداره اطلاعات، اداره مرکزی تحقیقات (CBI) و وزارت امور داخله (MHA) در حال حاضر نمایندگان هستند. در حال بررسی این حادثه، “منابع به ANI

پایگاه داده سیستم اطلاعات آزمایشگاهی (LIS) و سایر پایگاه های داده وابسته بازیابی شده اند.

برای هشتمین روز متوالی، سرور انستیتوی علوم پزشکی سراسر هند (AIMS) دهلی از کار افتاده است و به گفته منابع پس از تعلیق دو تحلیلگر از دهلی، تعداد بیشتری به دلیل نقض امنیت سایبری در رادار تعلیق هستند.

به گفته این منابع، “فرایند پاکسازی آغاز شد، پیش از این 15 سرور بود، اما اکنون 25 سرور از 50 سرور و بیش از 400 کامپیوتر نقطه پایانی اسکن شده اند. آپلود آنتی ویروس نیز برای ایمنی آینده آغاز شده است.”

خدمات اینترنتی پس از توصیه های آژانس های تحقیقاتی در AIIMS دهلی مسدود خواهد ماند.

روز سه‌شنبه، AIIMS همچنین بیانیه‌ای مبنی بر بازیابی داده‌های بیمارستان الکترونیکی صادر کرد، “داده‌های بیمارستان الکترونیکی بر روی سرورها بازیابی شدند. شبکه قبل از بازیابی سرویس‌ها در حال پاکسازی است. این فرآیند به دلیل مشکلاتی که وجود دارد مدتی طول می‌کشد. حجم داده ها و تعداد زیادی سرور/رایانه برای خدمات بیمارستانی اقداماتی برای امنیت سایبری در حال انجام است.