سری آیفون 15 با سنسور تصویر پیشرفته از سونی عرضه می شود: گزارش


انتظار می رود سری آیفون 15 سال آینده معرفی شود، اما شایعاتی در مورد مشخصات مختلف آن منتشر شده است. گزارش جدیدی منتشر شده است که ادعا می کند سونی حسگرهای تصویر پیشرفته ای را برای سری بعدی آیفون خود به اپل ارائه خواهد کرد. سنسور مورد بحث هنوز توسط سونی به تولید نرسیده است. گفته می شود که در کارخانه سونی ناکازاکی تولید خواهد شد. طبق گزارش‌ها، این شرکت سرمایه‌گذاری هنگفتی روی حسگرهای تصویر کرده است، به این امید که تا سال 2025 حدود 60 درصد از بازار حسگرهای تصویر نیمه‌رسانای اکسید فلزی مکمل (CMOS) را به خود اختصاص دهد.

طبق گزارش Nikkei Asia، سری بعدی آیفون اپل ممکن است دارای سنسور تصویر پیشرفته سونی باشد. گفته می شود که این سنسور تصویر جدید نسبت به سنسورهای معمولی دارای دو برابر میزان سیگنال اشباع در هر پیکسل است. ظاهراً قادر به گرفتن نور افزایش یافته و کاهش نوردهی بیش از حد یا کم نور است. گفته می‌شود که این ویژگی‌ها حسگر تصویر را قادر می‌سازد تا چهره شخص را حتی در برابر نور پس‌زمینه روشن به وضوح ثبت کند.

سونی در سال 2021 حدود 44 درصد از بازار حسگرهای تصویر CMOS را در اختیار داشت و سامسونگ با 18.5 درصد در رتبه دوم قرار گرفت. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد 900 میلیارد JYP (تقریبا 53000 کرور روپیه) برای سنسورهای تصویر در طول سال 2023 هزینه کند. امیدوار است تا سال 2025 حدود 60 درصد از بازار حسگرهای تصویر CMOS را به دست آورد.

گزارش اخیر حاکی از آن است که سری آیفون 15 پرو ممکن است دارای لنز 8P باشد که ارتقای لنز 7P موجود در مدل های آیفون 14 پرو خواهد بود. علاوه بر این، آیفون 15 پرو مکس – که انتظار می‌رود با نام آیفون 15 اولترا معرفی شود – دارای دوربین پریسکوپ با زوم اپتیکال 10 برابری خواهد بود.

در اخبار مرتبط، آیفون 15 پرو ممکن است دارای قاب تیتانیومی و لبه های گرد باشد. این گوشی همچنین می تواند دارای دکمه های حالت جامد و سه موتور Taptic باشد.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

فروش دیزنی-اپل: باب ایگر مدیر عامل بازگشته آن را به عنوان “حساس و گمان محض” تعطیل می کند

ویدیوی برگزیده روز

iPad (نسل دهم): ارتقا یا ناامیدی؟





منبع