سقوط FTX: رگولاتورهای جهانی پس از خرابی های بزرگ پلتفرم، بخش کریپتو را هدف قرار می دهند

همه چیز در حال تغییر است و به دلیل ارتباط متقابل بین انواع مختلف کسب و کار، فکر می کنم اکنون مهم است که بتوانیم بحثی را شروع کنیم و به اینجا می رویم.”

در جریان اصلی مالی، بین فعالیت‌هایی مانند کارگزاری، تجارت، خدمات بانکی و انتشار، جدایی عملکردی وجود دارد که هر کدام مجموعه‌ای از قوانین رفتاری و پادمان‌های خاص خود را دارند.

Servais گفت: «به دلایل حمایت از سرمایه گذاران، نیاز به ارائه شفافیت بیشتر به این بازارهای ارز دیجیتال از طریق راهنمایی هدفمند در اعمال اصول IOSCO در دارایی های رمزنگاری وجود دارد.

Servais گفت: “من فکر می کنم که جهان در حال تغییر است. ما می دانیم که فضایی برای توسعه استانداردهای جدید در مورد نظارت بر این نوع شرکت های رمزنگاری وجود دارد. یک ضرورت آشکار وجود دارد.”

IOSCO مستقر در مادرید، یا سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار، یک نهاد چتری برای ناظران بازار مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ایالات متحده، بافین در آلمان، آژانس خدمات مالی ژاپن، و سازمان رفتار مالی بریتانیا است که همگی متعهد به انجام اعمال توصیه های بدن

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

دارایی‌های رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین سال‌هاست که وجود دارند، اما تنظیم‌کننده‌ها در برابر پرش برای نوشتن قوانین جدید مقاومت کرده‌اند.

Servais گفت: “آیا این مورد برای بازار ارزهای دیجیتال است؟ من می گویم اغلب اوقات نه.”

Servais گفت: “احساس فوریت حتی دو یا سه سال پیش یکسان نبود. برخی نظرات مخالف در مورد اینکه آیا رمزنگاری یک موضوع واقعی در سطح بین المللی است یا خیر وجود دارد، زیرا برخی فکر می کنند که هنوز یک موضوع مادی و ریسک نیست.”

ژان پل سرویس گفت که تنظیم پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال می‌تواند از اصول سایر بخش‌هایی که تضاد منافع را مدیریت می‌کنند، مانند آژانس‌های رتبه‌بندی اعتبار و تدوین‌کنندگان معیارهای بازار، بدون نیاز به شروع از صفر، استفاده کند.

سرویس به رویترز گفت، اما انفجار در FTX، که حدود یک میلیون طلبکار را با ضرری بالغ بر میلیاردها دلار مواجه کرد، به تغییر آن کمک خواهد کرد.

رئیس جدید ناظر جهانی اوراق بهادار IOSCO در مصاحبه ای گفت که سقوط صرافی FTX فوریت بیشتری را برای تنظیم بخش کریپتو ایجاد کرده است و هدف قرار دادن چنین پلتفرم های “کنگلومرا” در سال 2023 مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ما در نظر داریم در نیمه اول سال 2023 گزارش رایزنی در این زمینه را منتشر کنیم.

Servais گفت، «مجموعه‌های رمزارزی» مانند FTX ظهور کرده‌اند که نقش‌های متعددی از جمله خدمات کارگزاری، نگهداری، تجارت اختصاصی، صدور توکن‌ها را تحت یک سقف واحد انجام می‌دهند که منجر به تضاد منافع می‌شود.

Servais که همچنین ریاست تنظیم کننده مالی بلژیک FSMA را بر عهده دارد، گفت: بازارهای جدید اتحادیه اروپا در دارایی های رمزنگاری شده یا چارچوب MiCA یک “نقطه شروع جالب” برای توسعه راهنمایی های جهانی است زیرا بر نظارت بر اپراتورهای رمزنگاری تمرکز دارد.

IOSCO که قوانین را برای کشورهای G20 و سایر کشورها هماهنگ می کند، قبلاً اصولی را برای تنظیم استیبل کوین ها تعیین کرده است، اما اکنون تمرکز روی پلتفرم هایی است که با آنها تجارت می کنند.