سقوط FTX: گزارش شده است که سام بانکمن-فرید با تحقیق در مورد دستکاری بازار توسط دادستان های ایالات متحده روبرو شده است

صرافی کریپتو ماه گذشته پس از یک بحران نقدینگی که حداقل یک میلیارد دلار (تقریباً 8200 کرور) از سرمایه مشتری از بین رفت، اعلام ورشکستگی کرد. سقوط FTX پس از یک رشته سقوط رخ داد که سایر بازیگران کلیدی از جمله Voyager Digital و Celsius Network را از بین برد و برخی از سرمایه گذاران جهانی را وادار کرد که دوام بخش ارزهای دیجیتال را زیر سوال ببرند.

رایان پیندر، دادستان کل باهاما، ماه گذشته گفت که صرافی ارزهای رمزپایه فروپاشیده همچنان موضوع “تحقیقات فعال و در حال انجام” توسط مقامات باهاما است و رژیم نظارتی باهاما و سرعت واکنش به بحران را ستود.

به گفته این منابع، دادستان های فدرال در نیویورک خواستار جزئیات هرگونه ارتباطی که این شرکت ها با شرکت ارز دیجیتال و مدیران آن از جمله بانکمن-فرید داشته اند، هستند. بلومبرگ قبلاً درخواست های اطلاعاتی را گزارش کرده بود.

در این گزارش آمده است که دادستان ها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا Bankman-Fried قیمت دو ارز مرتبط، TerraUSD و LUNA را کنترل کرده است تا به نفع نهادهای تحت کنترل او از جمله FTX و Alameda Research باشد.

سخنگوی دفتر دادستانی منهتن ایالات متحده بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که تنظیم کنندگان در سراسر جهان، از جمله در باهاما که در آن FTX مستقر است و در ایالات متحده، در حال بررسی نقش مدیران ارشد FTX از جمله Bankman-Fried در فروپاشی خیره کننده این شرکت هستند.

تحقیقات FTX و Alameda به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

به گفته دو منبع آگاه از درخواست ها، در هفته های اخیر، مقامات ایالات متحده به دنبال اطلاعات از سرمایه گذاران و سرمایه گذاران بالقوه در FTX بوده اند.

این روزنامه گفت که تحقیقات در مراحل اولیه خود است و اضافه کرد که مشخص نیست که آیا دادستان ها تخلفات بانکمن-فرید را تشخیص داده اند یا اینکه چه زمانی شروع به بررسی معاملات TerraUSD و Luna کردند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که دادستان های فدرال ایالات متحده در حال بررسی این موضوع هستند که آیا سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، بازار دو ارز دیجیتال را در ماه مه دستکاری کرده است که منجر به فروپاشی آنها و منجر به انحلال صرافی ارزهای دیجیتال خود شده است.