سقوط FTX: گزارش شده است که مقامات ایالات متحده به سرمایه گذاران برای کسب اطلاعات در مورد FTX، Sam Bankman-Fried مراجعه می کنند

بلومبرگ نیوز روز پنجشنبه گزارش داد که مقامات ایالات متحده از سرمایه گذاران و شرکت های تجاری ارزهای دیجیتال که با FTX همکاری نزدیک داشتند می خواهند اطلاعات مربوط به این شرکت و چهره های کلیدی آن از جمله سم بنکمن-فرید و کارولین الیسون را به آنها تحویل دهند.

دفتر دادستانی ایالات متحده برای SDNY، SEC، FTX و کارولین الیسون بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد. بلافاصله نمی توان با بانکمن-فرید تماس گرفت.

در این گزارش به نقل از افراد آشنا به این پرونده آمده است که دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک اخیراً یک سری درخواست ها را ارسال کرده و از گیرندگان خواسته است تا اطلاعات لیستی از کارمندان و همکاران FTX را تحویل دهند.

بر اساس این گزارش، رگولاتور در تلاش است تا درک بهتری از آنچه نمایندگان FTX به سرمایه گذاران گفته اند و اینکه آیا اظهارات نادرستی انجام شده است که قوانین اوراق بهادار را نقض می کند، دریافت کند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ماه گذشته، جان ری، مدیر عامل تازه منصوب شده FTX، در یک پرونده قضایی در ایالات متحده گفته بود که نظارت نظارتی ناقص و عدم کنترل شرکتی بر صرافی ارز دیجیتال ورشکسته ایجاد شده توسط سام بنکمن-فرید وجود دارد.

سقوط FTX در چندین جلسه استماع کنگره در این ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان قرار است اولین جلسه از یک سری جلسات را در 13 دسامبر برگزار کند.

سام بنکمن-فرید، 30 ساله، FTX را در سال 2019 تأسیس کرد و رونق ارزهای دیجیتال را به ارزش خالصی رساند که فوربس یک سال پیش آن را به 26.5 میلیارد دلار (تقریباً 2،16،560 کرور) تعیین کرد. Bankman-Fried همزمان با تشکیل پرونده ورشکستگی این شرکت، از سمت مدیر اجرایی FTX استعفا داد.

این گزارش افزود: وکلای بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز درخواست‌های مشابهی را برای کسب اطلاعات به شرکت‌هایی که در FTX سرمایه‌گذاری یا معامله می‌کنند ارسال کردند.

رویترز به نقل از دو فرد آشنا گزارش داد که بحران نقدینگی پس از آن رخ داد که Bankman-Fried مخفیانه 10 میلیارد دلار (تقریبا 81700 کرور) از سرمایه مشتریان FTX را به شرکت تجاری اختصاصی خود Alameda Research منتقل کرد.

ناظر ورشکستگی وزارت دادگستری ایالات متحده اوایل روز پنجشنبه خواستار تحقیقات مستقل در مورد سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX شد.