سم بانکمن-فرید از FTX توسط SEC ایالات متحده به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران میلیاردها دلار متهم شد

گری جنسلر، رئیس SEC، گفت: «ما ادعا می کنیم که سام بنکمن-فرید خانه ای از کارت ها را بر اساس فریب ساخته است، در حالی که به سرمایه گذاران گفته است که این ساختمان یکی از امن ترین ساختمان های رمزنگاری است.

اما پس از رسیدن به ارزش 32 میلیارد دلار، سقوط FTX پس از گزارش 2 نوامبر در مورد روابط بین FTX و Alameda، یک شرکت تجاری که تحت کنترل Bankman-Fried نیز بود، سریع بود.

این گزارش نشان داد که ترازنامه Alameda به شدت بر اساس ارز FTT ساخته شده است – رمزی که توسط FTX بدون ارزش مستقل ایجاد شده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این بیانیه افزود: تحقیقات در مورد سایر موارد نقض قوانین اوراق بهادار و سایر نهادها و اشخاص مرتبط با سوء رفتار ادعایی ادامه دارد.

صرافی در بیانیه ای اعلام کرد: «امروز ما آقای Bankman-Fried را مسئول جمع آوری متقلبانه میلیاردها دلار از سرمایه گذاران در FTX و سوء استفاده از وجوه متعلق به مشتریان تجاری FTX می دانیم.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، یک روز پس از دستگیری وی در باهاما به درخواست ایالات متحده، سام بنکمن-فرید، سرمایه دار شرم آور ارزهای دیجیتال را به کلاهبرداری میلیاردها دلار از مشتریان متهم کرد.

پلتفرم FTX بانکمن-فرید توسط افراد مشهور در کمپین های تبلیغاتی وصل شد و این بچه غوغا سایبری به طور منظم در واشنگتن حضور پیدا کرد، جایی که ده ها میلیون دلار کمک های سیاسی کرد.