سم بنکمن-فرید از FTX هفته آینده در مقابل کمیته مجلس نمایندگان آمریکا شهادت خواهد داد

ژائو گفت که پس از اینکه بایننس، یک سرمایه‌گذار اولیه در FTX، بیش از یک سال و نیم پیش به دنبال خروج از سهام خود بود، Bankman-Fried علیه اعضای تیم بایننس “تداعی‌های توهین آمیز” انجام داد.

در بیانیه‌ای اواخر روز جمعه، این هیئت اعلام کرد که روز سه‌شنبه با مدیر عامل تازه منصوب شده FTX، جان ری و بانکمن-فرید، موسس و مدیر عامل سابق FTX، صحبت خواهد کرد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، ماکسین واترز، روز پنجشنبه به رویترز گفت که آماده است در صورتی که بنکمن-فرید حاضر نشد در مقابل هیئتی که در حال برگزاری جلسه استماع است به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد این موضوع، احضار کند. FTX.

بایننس سال گذشته سهام خود در این شرکت را به FTX بازگرداند.

بانکمن-فرید گفت: “من هنوز به بسیاری از داده هایم – حرفه ای یا شخصی – دسترسی ندارم. بنابراین محدودیتی برای آنچه می توانم بگویم وجود دارد و آنقدر که می خواهم مفید نخواهم بود.” روز جمعه در توییتر

بلومبرگ اواخر گزارش داد که مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده این هفته با ناظران منصوب شده توسط دادگاه FTX ملاقات کردند تا بررسی کنند که آیا صدها میلیون دلار به طور نادرست به باهاما، جایی که FTX در آن مستقر است، منتقل شده است، تقریباً در همان زمانی که صرافی رمزارز در دلاور ورشکست شد. در جمعه.

ژائو پاسخ داد: “الان مهم نیست. شما همچنین نمی توانید ما را مجبور به فروش کنید اگر نخواهیم.”

رویترز ماه گذشته به تشریح رقابت تلخ بین بانکمن-فرید و چانگپنگ ژائو، مدیر اجرایی بایننس پرداخت که در ماه‌های قبل از سقوط FTX برای کسب سهم بازار رقابت می‌کردند.

تنش عمومی بین این دو روز جمعه پس از یک رشته توییت توسط ژائو دوباره بالا گرفت.

“این هرگز یک مسابقه یا مبارزه نبود. هیچ کس برنده نشد.”

کمیته گفت که جلسه استماع ترکیبی برای ساعت 10 صبح به وقت شرقی (8:30 بعد از ظهر به وقت تهران) در روز سه شنبه برنامه ریزی شده است.

او افزود: “اما از آنجایی که کمیته هنوز فکر می کند مفید خواهد بود، من حاضرم در روز سیزدهم شهادت بدهم.”

بنیانگذار صرافی ارزهای دیجیتال و هیئت کنگره روز جمعه اعلام کردند که سم بانکمن-فرید از FTX قرار است روز سه‌شنبه در مقابل کمیته مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دهد، زیرا قانون‌گذاران درباره نقش او در پی سقوط آن تحقیق می‌کنند.

FTX ماه گذشته اعلام ورشکستگی کرد و Bankman-Fried بعد از اینکه معامله‌گران 6 میلیارد دلار (تقریبا 50000 کرور روپیه) در عرض سه روز از پلتفرم خارج کردند و صرافی رقیب Binance از معامله نجات صرف‌نظر کرد، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

او افزود: “شما تهدید کردید که اگر ما 75 میلیون دلار اضافی (تقریبا 600 کرور) لگد نزنیم، در آخرین لحظه پیاده روی خواهید کرد.” “شما حتی حق خروج به عنوان سرمایه گذار را نداشتید مگر اینکه ما تصمیم بگیریم شما را بخریم—بسیاری از توکن ها/سهام هنوز قفل شده بودند.”

دو منبع آگاه به رویترز گفتند در هفته های اخیر، مقامات ایالات متحده به دنبال اطلاعات از سرمایه گذاران و سرمایه گذاران بالقوه در FTX بوده اند. دادستان ها و رگولاتورها بانکمن-فرید را به هیچ جرمی متهم نکرده اند.

هم FTX و هم وزارت دادگستری فوراً به درخواست رویترز برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ ندادند.

در پاسخ، Bankman-Fried نوشت: “ما گفتگوهایی را در مورد خرید شما آغاز کردیم و تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم زیرا برای تجارت ما مهم بود.”

مبارزه با پیشگامان کریپتو