سناتور آمریکایی از اپل و گوگل خواست تا TikTok را به دلیل خطرات امنیت ملی از فروشگاه های App حذف کنند

قبل از نامه بنت، جمهوری‌خواهان عمدتاً اتهامات مربوط به TikTok و نگرانی‌های امنیت ملی را رهبری می‌کردند، اگرچه سناتور دموکرات، دیک دوربین، قبلاً از آمریکایی‌ها خواسته بود استفاده از این برنامه را متوقف کنند.

این کمیته تایید کرد که در مجلس نمایندگان که اکنون در دست جمهوری خواهان است، کمیته روابط خارجی قصد دارد در ماه جاری درباره لایحه ای با هدف جلوگیری از استفاده از TikTok در ایالات متحده رای گیری کند.

این شرکت به نوبه خود می گوید دولت چین نمی تواند به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی دسترسی داشته باشد یا محتوای برنامه را دستکاری کند.

شو زی چو، مدیر اجرایی TikTok قرار است در ماه مارس در مقابل کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شود.

او نوشت: «با توجه به این خطرات، من از شما می‌خواهم که TikTok را فوراً از فروشگاه‌های برنامه مربوطه خود حذف کنید.

در سال 2020، رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ تلاش کرد تا کاربران جدید را از دانلود TikTok مسدود کند و سایر تراکنش هایی را که عملاً از استفاده TikTok در ایالات متحده جلوگیری می کرد، ممنوع کند، اما این اقدام توسط دادگاه رد شد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بنت در نامه ای به ساندار پیچای، مدیر اجرایی آلفابت و اپل نوشت: «هیچ شرکتی که تابع دستورات ح‌ک‌چ (حزب کمونیست چین) باشد، نباید این قدرت را داشته باشد که چنین داده‌های گسترده‌ای را در مورد مردم آمریکا جمع‌آوری کند یا محتوا را برای نزدیک به یک سوم جمعیت ما ذخیره کند. مدیر عامل تیم کوک.

این اپلیکیشن که کنگره قبلاً آن را از دستگاه‌های دولت فدرال ممنوع کرده است، به دلیل نگرانی از اینکه دولت چین می‌تواند از آن برای جمع‌آوری داده‌های آمریکایی‌ها یا پیشبرد منافع چین استفاده کند، مورد انتقاد فزاینده‌ای قرار گرفته است.

سناتور مایکل بنت، یکی از دموکرات‌ها در کمیته اطلاعاتی، در نامه‌ای گفت: TikTok متعلق به ByteDance چین، باید از فروشگاه‌های برنامه‌ای که توسط Apple Inc و Google Alphabet اداره می‌شوند حذف شود، زیرا برنامه ویدیویی کوتاه رسانه‌های اجتماعی خطری برای امنیت ملی است. پنج شنبه.