سناتور آمریکایی از ایلان ماسک خواست تا از اطلاعات کاربران آمریکایی محافظت بهتری داشته باشد پس از شهادت افشاگر

گراسلی نوشت: “توئیتر حجم وسیعی از داده‌ها را در مورد شهروندان آمریکایی جمع‌آوری می‌کند. آمریکایی‌ها در تضمین امنیت اطلاعات خصوصی‌شان و اینکه شرکت‌هایی که اطلاعات خصوصی‌شان را به آنها سپرده‌اند توسط عوامل خارجی نفوذ نکرده‌اند، منفعت خاصی دارند.”

به گفته گراسلی، آگراوال با استناد به دعوای قضایی با ماسک به این نامه پاسخ نداد.

در این مکاتبات، برخی نگرانی‌های مطرح شده در نامه قبلی توسط گراسلی و دیک دوربین دموکرات در ماه سپتامبر به پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی سابق، که شرکت را تا اکتبر رهبری می‌کرد، تکرار کرد، زمانی که ماسک آن را با 44 میلیارد دلار (تقریباً 359430 کرور روپیه) تحویل گرفت. ) معامله.

ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، توسط چاک گراسلی، جمهوری‌خواه ارشد سنای ایالات متحده، ترغیب شده است که ارزیابی تهدید را در این شرکت رسانه‌های اجتماعی انجام دهد تا از داده‌های کاربران ایالات متحده بهتر محافظت کند و نگرانی‌های مطرح‌شده توسط یک افشاگر را پیگیری کند. هکر Peiter “Mudge” Zatko، یک افشاگر که تا زمان اخراجش در ژانویه به عنوان رئیس امنیت توییتر خدمت می کرد، در سپتامبر شهادت داد که برخی از کارمندان توییتر نگران بودند که دولت چین بتواند داده های کاربران این شرکت را جمع آوری کند.

در نامه‌ای به ماسک به تاریخ سه‌شنبه و روز چهارشنبه منتشر شد، گراسلی، جمهوری‌خواه ارشد کمیته قضایی ایالات متحده، از توییتر خواست تا ارزیابی تهدید را «از وضعیت امنیتی فعلی و سیستم‌های توییتر برای محافظت بهتر از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران» انجام دهد. وی همچنین از کارکنان کمیته خواست تا در جریان یافته ها قرار گیرند.





منبع

توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

به یک افشاگر که می دانیم توییتر مشکلات امنیتی و حریم خصوصی گسترده ای دارد، اکنون که ایلان ماسک مسئولیت را بر عهده گرفته است، فرصت دارد این مشکلات را در جایی که سلفش شکست خورده است، برطرف کند.

– چاک گراسلی (@ChuckGrassley) 23 نوامبر 2022

زاتکو قبلاً ادعا کرده بود که توییتر کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) را در مورد اقدامات امنیتی این شرکت به عنوان بخشی از توافقنامه در سال 2011 گمراه کرده است. هکر همچنین ادعا کرد که توییتر دارای نقص های امنیتی جدی است که بر این پلت فرم تأثیر می گذارد و یک یا چند کارمند در حال کار هستند. از طرف دولت های خارجی

او شهادت داده بود که یک عامل خارجی می‌تواند از بدافزار برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران توییتر استفاده کند و از آن برای دسترسی به داده‌های حساس روی تلفن آن شخص، از جمله خطرات دیگر، استفاده کند.