سند فاش می‌کند که فناوری بزرگ ممکن است هزینه‌های شبکه اروپا را در میان فشار کشورهای اتحادیه اروپا به اشتراک بگذارد

© تامسون رویترز 2022




منبع با این حال، فعالان حقوق دیجیتال هشدار داده‌اند که پرداخت هزینه‌های Big Tech برای شبکه‌ها می‌تواند قوانین بی‌طرفی شبکه اتحادیه اروپا را تهدید کند، زیرا آنها نگرانند که در معامله با غول‌های آنلاین برای کمک به تامین مالی شبکه‌های مخابراتی از بین برود.

دو مقام دولت ایتالیا جزئیات این سند مشترک را تایید کردند. یکی از آنها گفت که دولت رم قرار است پیش از برگزاری انتخابات عمومی در ماه سپتامبر از ظرفیت مراقبتی خود حمایت غیررسمی کند.

این اولین بار بود که سه دولت موضع مشترک خود را در این زمینه ابراز کردند.

در این سند آمده است: «ما خواستار یک پیشنهاد قانونی هستیم… حصول اطمینان از مشارکت همه بازیگران بازار در هزینه‌های زیرساخت دیجیتال».

بر اساس سندی که روز دوشنبه منتشر شد، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در حال افزایش فشار بر کمیسیون اروپا برای ارائه قانونی هستند که تضمین می‌کند شرکت‌های بزرگ فناوری تا حدودی زیرساخت‌های مخابراتی را در این بلوک تامین مالی می‌کنند.

در مقاله مشترکی که رویترز نسخه‌ای از آن را مشاهده کرد، سه دولت اعلام کردند که 55 درصد از ترافیک اینترنت را شش شرکت بزرگ ارائه‌دهنده محتوا تشکیل می‌دهند.

رگولاتورهای اتحادیه اروپا در ماه مه گفتند که در حال تجزیه و تحلیل این سوال هستند که آیا غول های فناوری آلفابت، گوگل، متا و نتفلیکس باید بخشی از هزینه های ارتقاء شبکه های مخابراتی را به عهده بگیرند یا خیر.

در این سند مشترک آمده است: هر پیشنهاد قانونی باید “عادلانه بین کاربران را مطابق با قوانین بی طرفی شبکه تضمین کند، که یک اصل اصلی است که ما کاملاً باید آن را حفظ کنیم.”

این سازمان خواستار آن شد که شبکه های مخابراتی اروپایی و ارائه دهندگان بزرگ محتوای آنلاین سهم منصفانه ای از هزینه های شبکه را بپردازند.

دولت های فرانسه و اسپانیا بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ دادند.

بر اساس مطالعه ای که گروه لابی مخابراتی ETNO در اوایل سال جاری منتشر کرد، مشارکت سالانه 20 میلیارد یورو (تقریبا 1.6 لک کرور روپیه) به هزینه های شبکه توسط غول های فناوری می تواند 72 میلیارد یورو (تقریباً 6 لک کرور) باشد. تقویت اقتصاد اتحادیه اروپا

این سند می‌گوید: «این امر هزینه‌های خاصی را برای اپراتورهای مخابراتی اروپایی از نظر ظرفیت ایجاد می‌کند، در زمانی که آن‌ها در حال سرمایه‌گذاری هنگفتی در پرهزینه‌ترین بخش‌های شبکه‌ها با ۵G و Fiber-To-The-Home هستند».