سوزوکی تا سال 2030 35 میلیارد دلار در خودروهای برقی سرمایه گذاری می کند و خودروهای الکتریکی را در هند و اروپا معرفی می کند.

سوزوکی موتور 4.5 تریلیون ین (تقریباً 285614 کرور روپیه) تا سال مالی 2030 در تحقیق، توسعه و هزینه های سرمایه ای برای ساخت خودروهای برقی باتری دار (EVs) سرمایه گذاری خواهد کرد.

مزدا موتور در نوامبر از یک برنامه هزینه 10.6 میلیارد دلاری (تقریباً 86460 کرور روپیه) برای برقی کردن وسایل نقلیه خود رونمایی کرد.

اعلام سوزوکی پس از آن صورت می گیرد که دیگر خودروسازان ژاپنی اهداف مشابهی را برای رسیدن به رقبای اروپایی و آمریکایی در بازار رو به رشد باتری های برقی در نظر گرفته اند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

به گفته این سازمان، از پولی که برای برق‌سازی در نظر گرفته شده، 500 میلیارد ین (تقریباً 31380 کرور روپیه) در باتری‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد.

این خودروساز ژاپنی که به ساخت خودروهای جمع و جور “kei” معروف است، گفت که 2 تریلیون ین در فناوری های برقی و رانندگی خودکار سرمایه گذاری خواهد کرد، در حالی که 2.5 تریلیون ین (تقریبا 156915 روپیه) را برای ساخت کارخانه باتری های برقی و تاسیسات انرژی تجدیدپذیر اختصاص خواهد داد.

با این حال، توشیهیرو سوزوکی روز پنجشنبه گفت که این خودروساز خط‌آپ خودروهای هیبریدی و احتراق داخلی را کنار نمی‌گذارد و به کمبود زیرساخت شارژ، هزینه‌های بالای EV و نگرانی‌ها در مورد منابع محدود باتری اشاره کرد.

سوزوکی در جریان بازدید از هند در این ماه گفت که سوزوکی قصد دارد از تویوتا یاد بگیرد که چگونه از فناوری EV برای ساخت خودروهای الکتریکی کوچک استفاده کند.

برای هند، بازار کلیدی سوزوکی، پیش‌بینی کرد که خودروهای برقی 15 درصد از خط تولید خودروهای آن را در سال مالی 2030 تشکیل می‌دهند، در حالی که خودروهای موتور احتراق داخلی که از سوخت‌های زیستی و اتانول به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، 60 درصد را تشکیل می‌دهند.

سوزوکی گفت که اولین خودروهای برقی باتری دار خود شامل خودروهای کوچک اسپرت و خودروهای میکرو “kei” را در سال مالی 2023 در ژاپن معرفی خواهد کرد. توشیهیرو سوزوکی، رئیس شرکت، با در نظر گرفتن مشتریان آگاه از هزینه، گفت که می خواهد وسایل نقلیه را با قیمتی حدود ین بفروشد. 1 میلیون (تقریباً 627400 روپیه).

این شرکت قصد دارد همکاری خود را با غول خودروسازی افزایش دهد [Toyota Motor](https;//gadgets360.com/tags/toyota) تا سهم بیشتری از بازار نوپای خودروهای برقی هند را که در حال افزایش است، به دست آورید.

توشیهیرو سوزوکی گفت: «ما وسایل نقلیه را برای محدوده‌های قیمتی مختلف، برای افراد مختلف، برای مناطق مختلف وارد خواهیم کرد.

سوزوکی قصد دارد سال بعد خودروهای برقی باطری را در اروپا و هند و اولین موتورسیکلت برقی باتری دار خود را در سطح جهان معرفی کند.