سونی هدف فروش PS5 را در پیش بینی سود سالانه خود افزایش داد که تخمین زده می شود به سطح رکورد برسد

توتوکی گفت: “گام‌های مختلفی که ما در هر دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برداشته‌ایم به طور پیوسته به ثمر نشسته‌اند. من معتقدم که ما در حال ایجاد حرکت مثبت برای تسریع مجدد رشد در عملیات بازی خود هستیم.”

“با تحقق رشد، من می خواهم یک مارپیچ مثبت ایجاد کنم که در آن ما توسط مشتریان انتخاب می شویم و کارمندان ما انرژی می گیرند.”

سونی گفت فروش کنسول های پلی استیشن 5 خود در سه ماهه اکتبر تا دسامبر به 7.1 میلیون دستگاه رسیده است که با فصل مهم خرید پایان سال همپوشانی دارد که نسبت به 3.9 میلیون دستگاه در سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

این شرکت گفت که اکنون انتظار دارد سود عملیاتی برای سال منتهی به 31 مارس به 1.18 تریلیون ین (تقریبا 9698900 کرور) برسد که 1.7 درصد از پیش بینی قبلی 1.16 تریلیون ین (تقریباً 9534500 کرور) بیشتر است.

این غول الکترونیک و سرگرمی همچنین گفت که مدیر مالی آن، هیروکی توتوکی، از اول آوریل رئیس جمهور و مدیر عملیاتی خواهد شد و در عین حال نقش فعلی خود را حفظ خواهد کرد.

توتوکی روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “من وسواس رشد دارم. هر کسب و کار و شرکتی در صورت توقف رشد تمایل دارد به یک مارپیچ منفی برود.”

طبق داده‌های Refinitiv، این میزان کمتر از میانگین تخمین تحلیلگران از سود 1.19 تریلیون ین (تقریباً 9780500 کرور) است و از رکورد سود 1.2 تریلیون ین (تقریباً 9862100 کرور) کمتر است. یک سال قبل

توتوکی گفت که خطرات مرتبط با زنجیره تامین هنوز برطرف نشده است و این شرکت تولید کنسول های بازی را به شدت در سه ماهه اکتبر تا دسامبر افزایش داد تا بتواند با خیال راحت تقاضا را در سه ماهه جاری برآورده کند.

برای ماه های اکتبر تا دسامبر، سونی 7.8 درصد کاهش در سود عملیاتی خود را ثبت کرد زیرا بخش فیلم آن بدتر از یک سال پیش بود، زمانی که یک فیلم پرفروش «مرد عنکبوتی: راه خانه نیست» سود خود را به همراه داشت.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سونی که در بخش بازی با سازنده ایکس‌باکس مایکروسافت و ارائه‌دهنده سوییچ نینتندو رقابت می‌کند، سال گذشته به دلیل مشکلات زنجیره تامین، برای تولید تعداد کافی واحد پلی‌استیشن 5 با مشکل مواجه شد.

گروه سونی پیش‌بینی سود سالانه‌اش را افزایش داده است، به کمک یک نمایش قوی برای بخش بازی‌های ویدیویی‌اش، و هدف فروش کنسول بازی پلی‌استیشن 5 خود را با یک میلیون واحد به 19 میلیون برای سال منتهی به مارس افزایش داد.

رئیس جمهور فعلی کنیچیرو یوشیدا به عنوان رئیس و مدیر اجرایی باقی خواهد ماند.