سی رود شبکه اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی | transemartlogistics

سی رود شبکه اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی | transemartlogistics

ثابت و پایدار و در نتیجه به اندازه کافی محکم و مناسب کاربرد مداوم باشد. به نحوی طراحی شده که جابجایی کالا توسط وسایل نقلیه مختلف را بدون تخلیه و بارگیری مجدد در بین راه میسر می سازد. ب) عرض اراضی ساحلی خلیج فارس و دریای عمان ۲ کیلومتر از آخرین حد پیشرفت آب دریا بالاترین نقطه مد خواهد بود. عددی است که توسط سازمان ملل متحد جهت دسته بندی کالاهای خطرناک، در کتاب‌های IMO تخصیص یافته است.

دفتر بندرعباس

نوع خاصی از حمل و نقل است که در آن افراد یا کالاها بر روی آب جا به جا می­شوند. اگر چه عبارت “دریا” در این اصطلاح دیده می­شود اما این نوع حمل و نقل در خارج از دریا نیز ممکن است انجام شود. حمل بار و مسافر در اقیانوس­ها، کانال­ها، دریاچه­ها و رودها نیز نوعی حمل و نقل دریایی گفته می­شود. اداره‌ی یک خط وظیفه و کار دشواری است و مستلزم تبادل انبوهی از اطلاعات و تهیه‌ی اسناد حمل برای صدها محموله، در هر سفر است.

  • ایران به سبب دسترسی به آب­های آزاد از طریق خلیج فارس، به راحتی می­تواند حمل و نقل دریایی انجام بدهد و چندین شرکت مختلف در زمینه حمل و نقل دریایی مشغول به کار هستند.
  • به نحوی طراحی شده که جابجایی کالا توسط وسایل نقلیه مختلف را بدون تخلیه و بارگیری مجدد در بین راه میسر می سازد.
  • با این حال افراد زیادی هستند که به معنای این اصطلاح آگاه نیستند.
  • یک ترمینال کانتینری، درون سرزمینی است که، به‌غیر از اسکله و دریا، تمام امکانات یک ترمینال بندری، از قبیل گمرک، محوطه‌ی کانتینری، و مکانی برای باربندی کانتینرها را؛ دارد.
  • از دید مشتری حمل‌کننده و از دید صاحب کشتی فرستنده‌ی کالا می‌باشد.

به گیرنده یا دریافت کننده ی کالا گفته می شود که از زمان ورود کشتی توسط حمل کننده دریایی آگاه می شود تا پروسه دریافت کالا را انجام دهد و در بارنامه ی دریایی اسم این شخص قید می شود. کسی است که در بندر تخلیه کالا را از حمل‌کننده‌ی دریایی، تحویل می‌گیرد. برخی از صاحبان کالا این کار را خود به‌ عهده می‌گیرند و برخی دیگر یک بارفرابر را به این کار می‌گمارند.

حمل کننده ی خصوصی حمل کننده ایست که طبق قراردادی که با مشتری خود امضا می کند امکان دارد خود را از انجام برخی مسئولیت ها باز دارد . به طور مثال ممکن است این شخص کشتی خود را به شخصی اجاره دهد و در قرارداد مسئولیت هایی را که انجام نمی دهد ذکر کند. این حمل کنندگان خدمات کشتی رانی را بدون داشتن کشتی ، با خریدن قسمتی از یک کشتی از کشتیرانی به مشتریان ارائه می دهند.

فروشندگان باید کرایه حمل و نقل را بپردازند اما خساراتی که در این بین به کالا وارد می­شود، بعد از بارگیری (که قبلا آن را تعریف کردیم) بر عهده خریدار است. به لحاظ تنوع اصطلاحات تخصصی در حمل و نقل دریایی ، اصطلاحاتی بیان می شوند که دارای کاربرد در قوانین و مقررات می شرکت حمل و نقل بین المللی ترنس مارت لجستیک باشند. در برخی موارد برحسب مقررات ممکن است در مورد اصطلاحی نیز تعاریف متفاوتی ارایه شده باشد که این تعاریف در کنار هم و با ذکر منبع مربوطه عینا نقل گردیده اند. در اصطلاحات حمل و نقل دریایی UN NUMBER به عددی گفته می شود که توسط سازمان ملل متحد برای طبقه‌بندی کالاهای خطرناک، در کتاب‌های IMO اختصاص داده شده است.

ترخیص کالا